Akacja bilans zamknięcie roku 2023 – VAT najważniejsze zmiany od 1 stycznia 2024 oraz bieżące problemy i zagadnienia w 2023 r.

Zmiany, od 1 stycznia 2024 r., w zakresie warunków do złożenia wniosku o wydanie Wiążącej Informacji Stawkowej oraz treści wniosku.
Zmiany, od 1 września 2023 r., dotyczące obowiązku wystawiania faktur zaliczkowych i obligatoryjnych elementów takiej faktury.

  1. Najważniejsze zmiany od 1 lipca 2023 r.
    1. Nowe zasady stosowania kursów walut w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej, w obrocie krajowym i międzynarodowym.
    2. Doprecyzowanie przepisów dotyczących stosowania stawki 0% przy WDT w przypadku otrzymania z opóźnieniem dokumentów potwierdzających wywóz towarów do innego państwa UE.
    3. Uproszczenie zasad potrącania VAT naliczonego przy WNT (zniesienie wymogu otrzymania faktury od podmiotu zagranicznego).
    4. Zmiany w zakresie rozliczania struktury sprzedaży.
    5. Podwyższenie limitu kwotowego warunkującego możliwość uznania za małego podatnika.
    6. Zmiany dotyczące stosowania MPP.
    7. Zmiany w zakresie sankcji VAT (dodatkowe zobowiązanie podatkowe).
      1. Zasady rozliczania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących (in minus) zmniejszających VAT należny lub naliczony, formalne zniesienie obowiązku otrzymania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, zasady dokumentowania, terminy i warunki dokonania korekty, skonta itp.
      2. Rozliczanie korekt zmniejszających (in minus) z tytułu WNT, importu usług oraz dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
      3. Zasad rozliczania, przez sprzedawcę, faktur korygujących zwiększających podstawę opodatkowania lub VAT należny (in plus).
      4. Krajowy System e-Faktur oraz faktury ustrukturyzowane – zasady wystawiania, rozliczania i korygowania takich faktur przez sprzedawcę i nabywcę w 2023 r.
      5. Warunki potrącania VAT naliczonego z tytułu WNT, importu usług oraz dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
      6. Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.).
      7. Potrącanie VAT – u naliczonego z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.
      8. Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów itp.
      9. Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – niedobory, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, nieodpłatne świadczenia itp.).
      10. Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
      11. Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy oraz na potrzeby osobiste pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT – em.
      12. Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – zasady rozliczania na gruncie VAT.
      13. Katalog towarów i usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi ewidencji w kasie rejestrującej w przypadku dostaw dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
      14. Zasady opodatkowania wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (dokumentowanie, warunki stosowania stawki 0% itp.).
      15. Rozliczania międzynarodowych transakcji łańcuchowych (zasady opodatkowania VAT, określenie miejsca dostawy itp., praktyka i orzecznictwo TSUE).
      16. Refakturowanie usług – zasady rozliczeń, moment powstania obowiązku podatkowego, refakturowanie mediów przy najmie lokali użytkowych i mieszkalnych, orzecznictwo TSUE.
      17. Anulowanie faktur.
      18. Rozliczanie zaliczek w obrocie krajowym i międzynarodowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zasady wystawiania faktur zaliczkowych, nadpłaty, zasady potrącania VAT – u naliczonego przez nabywcę.
      19. Kursy walut stosowane na gruncie VAT.
      20. Zasady wystawiania i rozliczania faktur, obligatoryjne elementy faktury, duplikaty faktur, sprzedaż ciągła, faktury zbiorcze, zasady przesyłania faktur w formie elektronicznej itp.
      21. Zasady rozliczania importu i eksportu usług (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, zasady dokumentowania, deklaracje itp.).
    8. Pozostałe zagadnienia.
    9. Odpowiedzi na pytania uczestników.

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Elżbieta Ćwiklicka

właściciel

Obszerne i przejrzyste przedstawienie tematu

avatar checked-mark

Tomasz Wojewoda

Ekspert podatkowy

4.5 1 opinii

70000+
Przeszkolonych
2000+
Szkoleń

Ekspert podatkowy, były wieloletni pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie w swojej dotychczasowej karierze zawodo…
Ekspert podatkowy, były wieloletni pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie w swojej dotychczasowej karierze zawodowej przeprowadził ponad 2.000 wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, podróży służbowych oraz tematów pokrewnych, przeszkolił ponad 70.000 osób z zakresu prawa podatkowego. Od 1996 r. współpracował z wydawnictwami: „INFOR”, „C.H. Beck”, „Hubertus”, „Darschlung und Vaschover”, „Wiedza i Praktyka”, "UNIA - PRESS" - opublikował ponad 300 artykułów z zakresu prawa podatkowego i cztery publikacje książkowe „Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”, „Koszty w podatkach dochodowych”, „Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”, „VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 24 listopada 2023 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.