Obsługa systemu eDoręczenia - warsztaty - zmiany od 1 stycznia 2025 r.

PEWNY TERMIN
  1. Materiały dla każdego
    1. Checklista - krok po kroku
    2. Zarządzenia dla JST
    3. Cenniki usług dodatkowych
    4. Harmonogram
  2. Wstęp – podstawowe informacje.
  3. Obowiązek prawny:
    1. Zmiany w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 569) z dnia 28 kwietnia 2022 r.
  4. Obowiązkowe stosowanie adresu do doręczeń elektronicznych i elektronicznej skrzynki doręczeń.
  5. Bazy adresów elektronicznych – w jaki sposób je stosować w 2024 roku?
  6. Ochrona danych osobowych przy użytkowaniu baz adresów elektronicznych w praktyce.
  7. Rodzaje podpisów i pieczęci elektronicznych oraz zasady funkcjonowania kont powiązanych z ePUAP.
  8. Nowe role i obowiązki oraz odpowiedzialność nadawcy korespondencji.
  9. Wdrożenie elektronicznego obrotu korespondencji po zmianach.
  10. Używanie elektronicznego obrotu korespondencji w praktyce.
  11. Niebezpieczeństwa w przypadku używania e-Doręczeń.
  12. e-Doręczenia a dokumentacja pracownicza w 2024 roku.
  13. Konsultacje z prelegentem.

Szczegółowy plan szkolenia:

  1. Ustawa o doręczeniach elektronicznych – definicje.
    1. Podmiot publiczny,
    2. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    3. Operator wyznaczony,
    4. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    5. Publiczna usługa hybrydowa,
    6. Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia,
    7. Adres do doręczeń elektronicznych,
    8. Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
    9. Baza adresów elektronicznych – co to?
    10. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
    11. Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych
    12. Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch
    13. Co z firmami i obywatelami?
    14. Zarządzanie skrzynką doręczeń
    15. Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego
    16. Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
    17. Na jaki okres następuje wpis do bazy?
    18. Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
    19. Baza adresów elektronicznych – co to?
    20. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
    21. Zmiany w e-Doręczeniach: większe załączniki
    22. Zmiany w e-Doręczeniach: dłuższy termin na odebranie wiadomości
    23. Zmiany w e-Doręczeniach: masowa wysyłka
    24. Zmiany w e-Doręczeniach: zmiana formy odbioru korespondencji
  2. Operator wyznaczony. Umowa. Opłaty.
    1. Kto pełni rolę operatora wyznaczonego?,
    2. Zawarcie umowy z operatorem wyznaczonym,
    3. Cennik operatora wyznaczonego,
    4. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
  3. KPA a e-Doręczenia
    1. Art. 35 KPA,
    2. Art. 39 KPA,
    3. Zmiana terminu odbioru pisma przez osobę fizyczną,
    4. Decyzje o rygorze natychmiastowej wykonalności.
  4. Harmonogram wdrożenia e-doręczeń.
    1. Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty publiczne,
    2. Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty niepubliczne,
    3. Wyłączenia.
  5. Jak się przygotować do e-doręczeń?.
    1. Jakie warunki należy spełnić?,
    2. Wymogi techniczne i organizacyjne,
    3. Korzyści z wdrożenia e-Doręczeń.
  6. Założenie adresu do e-doręczeń. Konto testowe.
    1. Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?,
    2. Dodawanie adresu powiadomień,
    3. Zmiana adresu powiadomień,
    4. Złożenie wniosku,
    5. Złożenie wniosku o dostęp do systemu testowego INT.
  7. Obsługa systemu
    1. Co nowego w edoręczeniach?
    2. Interfejs programu,
    3. Obsługa skrzynki do e-Doręczeń,
    4. Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń,
    5. Odbieranie wiadomości,
    6. Odpowiedź na wiadomość,
    7. Sortowanie wiadomości,
    8. Przeszukiwanie skrzynki,
    9. Wysyłanie wiadomości,
    10. Dodawanie załączników,
    11. Podgląd wiadomości,
    12. Masowe wiadomości,
    13. Budowa adresu do e-Doręczeń,
    14. Wyszukiwanie adresata wiadomości,
    15. Zapisywanie kopii roboczej,
    16. Kopie robocze,
    17. Usuwanie wiadomości,
    18. Usługa powiązana: Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – do czego służy i jak ją wykorzystać?,
    19. Użytkownicy,
    20. Dodawanie użytkownika,
    21. Zarządzanie użytkownikiem,
    22. Usuwanie użytkownika,
    23. Role w systemie,
    24. Dodawanie ról,
    25. Usuwanie ról,
    26. Modyfikacja ról,
    27. Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról,
    28. Zasoby – zarządzanie zasobami,
    29. Systemy – dodawanie systemu.
  8. Integracja z EZD
    1. Jak przeprowadzić integrację?,
    2. Jakie usługi można zintegrować?,
    3. Przykłady integracji oraz wysyłek.

Cena i Faktura

Cena: 269zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Beata Klimas

Dyrektor

Pani Adriana zaprezentowała szkoleniem bardzo wysoki poziom profesjonalizmu. Szkolenie było stsunkowo krótkie acz bardzo treściwe. W efekcie dostępność, w szeroko pojętym rozumieniu, stała się dla mnie bardziej zrozumiała niż po zapoznaniu się z samymi tylko przepisamui prawa. Przygotowane materiały są bardzo dla mnie pomocne i już z nich korzystam. Jestem wdzięczna za wszystkie rady praktyka jakich udzieliła przy okazji Pani Adriana. Z czystym sumieniem kciuk w górę.

Elżbieta Orzech

dyrektor

Polecam. Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Duży plus za przykłady oraz odpowiedzi na pytania z czatu na bieżąco.

Anita Rzepa- Kozłowska

Podinspektor

Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze, profesjonalny przekaz informacji. Dziękuję

Marian Kmieciak

inspektor

Było to co potrzebne.

Małgorzata Krysiak

Dyrektor Szkoły

Szkolenie doskonałe pod względem merytrycznym, wykładowczyni bardzo konkretna i zorientowana w temacie dostępności

Anna Dreger

koordynator ds. dostępności

Dobrze przygotowana, kontaktowa,

Żaneta Mazurkiewicz

wicedyrektor szkoły

Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze, profesjonalny przekaz informacji, bardzo dobry kontakt ze słuchaczami. Jestem bardzo zadowolona z materiałów. Dziękuję

Martyna Winkowska

pomoc administracyjna

Szkolenie prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Wiedza potrzebna i praktyczna, szybkie reagowanie na zadawane pytania. Ogólne wrażenia po szkoleniu bardzo dobre.

Elżbieta Łuczyńska

księgowa

Bardzo dobry przekaz informacji

Emilia Bocheńska

Super wykładowca

Ewelina Głębocka

Specjalista ds. Gospodarowania Odpadami

Szkolenie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Szkolenie rewelacyjne, Ne jestem zwolenniczką spotkań on-line bo, nie ukrywając, interakcja z prowadzącym jest naprawdę słaba. Tutaj jest zupełnie inaczej. Pani Adriana od razu odpowiada na zadane jej pytanie wyczerpująco, konkretnie. W ogóle ma taki "zmysł" wychwycenia sedna zadanego pytania, co, umówmy się, w pytaniach zadanych na chacie (pisanych) jest ciężko. Doskonały specjalista w swojej dziedzinie. Prowadzenie szkolenia w miłej formie, prostym językiem, bez zbędnego okraszania prawniczym sloganem. Wszystko jednak poparte obowiązującym stanem prawnym z uwzględnieniem konkretnego paragrafu, przykładami wyroków sądowych i życiem. Szczerze polecam.

Jacek Kmieć

właściciel

Bardzo dobre szkolenie, do rzeczy, profesjonalnie.

Barbatra Nowicka

specjalista - sekretariat

Pani Adriana Głuchowska bardzo jasno i dla mnie zrozumiale prowadziła szkolenie.

Mariusz Jaszczuk

Zastępnca Prezesa Zarządu

Szkolenie poprowadzone sprawnie. Najważniejsze zagadnienia wyjaśnione rzeczowo i przystępnym językiem. Temat aktualny i bardzo przydatny.

Monika Zamarja

właściciel

Wykładowca merytoryczny , przystępnie przekazuje wiedzę, komunikatywny i sympatyczny.

avatar checked-mark

Adriana Głuchowska

Ekspert, doradca

4.5 112 opinii

7000+
Przeszkolonych
900+
Szkoleń

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publi…
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym Polityk Bezpieczeństwa Informacji dla sektora publicznego. Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła ponad kilkanaście tysięcy osób, przeprowadzając setki szkoleń.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 20 grudnia 2024 r.
  • 12:00 - 13:30

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.