Europejski Akt o Dostępności (EAA) od 28 czerwca: Profesjonalna obsługa klientów z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami – szkolenie dla instytucji publicznych i placówek usługowo-handlowych

To oznacza konieczność dostosowania:
-struktury strony,
-opisów produktów,
-formularzy i procesów zakupowych.


Kluczowe regulacje:
-
Sektor publiczny: Od 6 września 2021 r. instytucje publiczne są zobowiązane do stosowania minimalnych standardów dostępności w obszarach architektonicznym, cyfrowym oraz informacyjno-komunikacyjnym.
-
Sektor prywatny: Od 28 czerwca 2025 r. podmioty usługowo-handlowe, w tym m.in. banki i firmy telekomunikacyjne, muszą zapewnić odpowiednie warunki obsługi i dostępność dla wszystkich klientów, w tym osób starszych, z niepełnosprawnościami lub innymi szczególnymi potrzebami.
Cel szkolenia:
Nasze szkolenie skierowane jest do podmiotów publicznych i prywatnych, które chcą skutecznie wdrożyć wymagania wynikające z polskich przepisów opartych na Europejskim Akcie o Dostępności (EAA). Program ma na celu przygotowanie uczestników do profesjonalnej i zgodnej z prawem obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem praktycznych narzędzi i zasad dostępności.
Nasze szkolenie skierowane jest do podmiotów publicznych i prywatnych, które chcą skutecznie wdrożyć wymagania wynikające z polskich przepisów opartych na Europejskim Akcie o Dostępności (EAA). Program ma na celu przygotowanie uczestników do profesjonalnej i zgodnej z prawem obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem praktycznych narzędzi i zasad dostępności.
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia
- Kim są osoby z niepełnosprawnością i osoby ze szczególnymi potrzebami? – Określenie grup klientów.
- Zakres wpływu pracowników na jakość obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami – przykład praktyczny.
- Etykieta w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Jakie zachowania sprzyjają budowaniu pozytywnych relacji z osobami z niepełnosprawnością?
- Działania, które mogą zostać źle odebrane, mimo dobrych intencji.
- Wspólne opracowanie kluczowych zasad savoir-vivre w obsłudze klienta.
- Bariery, stereotypy i wyzwania w komunikacji
- Definicja stereotypów i ich wpływ na relacje z klientami.
- Przykłady stereotypów dotyczących osób z niepełnosprawnością.
- Najczęstsze problemy i bariery komunikacyjne w kontakcie z osobami ze szczególnymi potrzebami.
- Komunikacja interpersonalna z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Kluczowe aspekty komunikacji niewerbalnej – przypomnienie zasad.
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej w interakcjach z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
- Wykorzystanie empatii i asertywności jako narzędzi skutecznej komunikacji.
- Praktyczne podejście do obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami
- Osoby starsze: Jak unikać stereotypów i poprawić komunikację?
- Osoby z niepełnosprawnością wzroku: Jak wspierać osoby niewidome i słabowidzące, np. w kwestii składania podpisów?
- Osoby z niepełnosprawnością słuchu: Najważniejsze udogodnienia i zasady kontaktu.
- Osoby z trudnościami w mowie: Techniki komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
- Osoby w spektrum autyzmu: Jak dostosować komunikację do ich potrzeb?
- Osoby z obniżonymi zdolnościami poznawczymi: Jak przekazywać informacje w sposób prosty i zrozumiały? Zasady tekstów łatwych do zrozumienia (ETR).
- Osoby z problemami zdrowia psychicznego: Jak stworzyć komfortowe warunki obsługi i unikać pochopnych ocen?
- Osoby z niepełnosprawnością ruchową: Jak dostosować stanowiska obsługi do ich potrzeb?
- Najlepsze praktyki w obsłudze klientów ze szczególnymi potrzebami
- Standardy dostępności i wymagania formalne – przykłady z różnych sektorów.
- Dobre praktyki oparte na doświadczeniach instytucji i przedsiębiorstw.
- Sesja interaktywna i podsumowanie
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
- Dyskusja nad omówionymi zagadnieniami.
- Podsumowanie kluczowych wniosków i praktycznych zaleceń.
Cena i Faktura
Cena: 599zł + 23% VAT za uczestnika
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
Wykładowca
Od 1998 roku prowadzi szkolenia i doradztwo dla firm, organizacji oraz instytucji sektora publicznego z różnych sektorów. Z wykształcenia jest socjol…
Od 1998 roku prowadzi szkolenia i doradztwo dla firm, organizacji oraz instytucji sektora publicznego z różnych sektorów. Z wykształcenia jest socjologiem, absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego.
Specjalizuje się w obszarach związanych z doskonaleniem procesów obsługi klienta, budowaniem efektywnej komunikacji interpersonalnej oraz zarządzaniem sytuacjami konfliktowymi w kontakcie z klientami.
Od kilku lat koncentruje się na tematyce dostępności i obsługi osób z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami. Wspiera organizacje w opracowywaniu i wdrażaniu standardów oraz procedur zapewniających dostępność usług, a także prowadzi warsztaty z zakresu skutecznej komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
We współpracy z podmiotami z sektora ochrony zdrowia uczestniczy w projektach szkoleniowo-doradczych w ramach Programu DOSTĘPNOŚĆ PLUS dla Zdrowia, dążąc do eliminacji barier architektonicznych, cyfrowych i komunikacyjnych w placówkach medycznych, aby były w pełni dostępne dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami.
Zobacz pełny opis
Schowaj pełny opis
Data i godzina szkolenia
- Online
- 30 lipca 2025 r.
- 10:00 - 14:00
- 599zł + 23% VAT za uczestnika
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe
Data: 30 lipca 2025
Godzina: 10:00 - 14:00
Cena: 599zł + 23% VAT