Obowiązek raportowania JPK_CIT oraz zmiany w JPK_KR- zmiany już od 1 stycznia 2025 roku
Od 1 stycznia 2025 roku wchodzą w życie przepisy zobowiązujące podatników podatku CIT do prowadzenia ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej, pozwalającej na ich przekazywanie do organów podatkowych w postaci struktur logicznych JPK. Ewidencje prowadzone dla celów podatku CIT, będą przekazywane bez wezwania w ramach struktury JPK_CIT. Pierwsze pliki JPK będą przekazywane w terminie do końca marca 2026 roku, za roku podatkowy 2025. Oznacza to obowiązek dostosowania przez podatników podatku CIT, wewnętrznych systemów finansowo - księgowych do nowych regulacji już od 1 stycznia 2025 roku. W związku z nowym obowiązkiem, proponujemy Państwu kompleksowe szkolenie, na którym przedstawimy m.in. zakres nowych obowiązków, sposób przygotowania się do zmian oraz odpowiemy na wszystkie Państwa pytania.
- Co to jest JPK_CIT?
- Podstawa prawna raportowania JPK_CIT oraz zmian w JPK_KR
- Ustawa CIT
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT z podziałem na grupy podatników
- Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
- Podatkowe grupy kapitałowe
- Podatnicy obowiązani do przesyłania plików JPK VAT
- Pozostali podatnicy
- Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie elektronicznej
- Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego, ewidencji prowadzonych dla celów podatku CIT w formie JPK_CIT
- Zasady przesyłania plików JPK_CIT
- Podmioty zobowiązane w przypadku spółek osobowych
- Okres raportowania JPK_CIT
- Zwolnienia z obowiązku raportowania JPK_CIT
- Zakres przesyłanych danych
- Ewidencje przychodów
- Ewidencje kosztów uzyskania przychodów
- Ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Wpływ raportowania JPK_CIT na wartość początkową, zasady prowadzenia ewidencji, zmiany, likwidacje itd.
- Wykazanie różnic w ewidencji bilansowej i podatkowej
- Sposób prezentacji ewidencji
- Pozostałe zmiany
- Pozostałe dane
- Raportowanie JPK_KR, JPK_PKPiR oraz JPK_EWP
- Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych (JPK_KR) w związku z JPK_CIT
- Dane kontrahenta
- Numery faktur (KSeF)
- Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
- Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd)
- Wysokość oraz rodzaj dochodu podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek (tzw. estoński CIT)
- Szczególne regulacje ze względu na branże
- Pozostałe zmiany
- Pytania i wątpliwości związane z planowanymi zmianami w księgach rachunkowych oraz prezentacją w JPK
- Wpływ zmian na politykę rachunkowości
- Wpływ zmian na małe i średnie przedsiębiorstwa
- Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia deklaracji JPK_CIT
- Nowe rozwiązania informatyczne
- Przebudowa księgi głównej
- Przebudowa ksiąg pomocniczych
- Implementacja systemów IT
- Zasady raportowania plików JPK_CIT
- Struktura logiczna JPK_CIT (schema)
- Środki komunikacji elektronicznej
- Sposób przesyłania JPK_CIT
- Narzędzia informatyczne przesyłania plików JPK_CIT
- Wpływ obowiązku raportowania JPK_CIT na pracę biur rachunkowych - współpraca z podatnikiem
- Znaczenie zmian dla podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek (tzw. estoński CIT)
- Prezentacja zysku bilansowego
- Ewidencja ukrytych zysków
- Ewidencja wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą
- Pozostałe ewidencje
- Skutki raportowania JPK_CIT
- Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
- Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
- Wpływ na plany kontroli podatkowych - narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
- Jak przygotować się na wejście JPK_CIT?
- Dostosowanie systemów informatycznych
- Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
- Zmiana metodologii księgowania
- Pozostałe zmiany w systemach finansowo - księgowych
- Sesja pytań i odpowiedzi on-line.
Cena i Faktura
Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Agnieszka Gołąb
Szkolenie bardzo ciekawe. Przygotowany materiał jest obszerny, ale został przekazany jasno i zrozumiale. Interpretacje i przykłady na pewno ułatwiają zapamiętywanie. Wykładowca doświadczony, posiadający dużą wiedzę. Załączony materiał pozwoli szybko odnaleźć potrzebne treści i informacje. Polecam!
Katarzyna Rawicka
Temat zmian w podatku od nieruchomości zaprezentowany kompleksowo, dobry kontakt w trakcie szkolenia. Dziękuję.
Urszula Cebrat
Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie. Informacje oraz przykłady używane w trakcie szkolenia odpowiadały na moje potrzeby.

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.
Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!
Data i godzina szkolenia
- Online
- 13 grudnia 2024 r.
- 10:00 - 14:00
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe
Zapisz się i bądź na bieżąco
Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.