Obowiązek raportowania JPK_CIT oraz zmiany w JPK_KR- zmiany już od 1 stycznia 2025 roku

Od 1 stycznia 2025 roku wchodzą w życie przepisy zobowiązujące podatników podatku CIT do prowadzenia ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej, pozwalającej na ich przekazywanie do organów podatkowych w postaci struktur logicznych JPK. Ewidencje prowadzone dla celów podatku CIT, będą przekazywane bez wezwania w ramach struktury JPK_CIT. Pierwsze pliki JPK będą przekazywane w terminie do końca marca 2026 roku, za roku podatkowy 2025. Oznacza to obowiązek dostosowania przez podatników podatku CIT, wewnętrznych systemów finansowo - księgowych do nowych regulacji już od 1 stycznia 2025 roku. W związku z nowym obowiązkiem, proponujemy Państwu kompleksowe szkolenie, na którym przedstawimy m.in. zakres nowych obowiązków, sposób przygotowania się do zmian oraz odpowiemy na wszystkie Państwa pytania.

  1. Co to jest JPK_CIT?
  2. Podstawa prawna raportowania JPK_CIT oraz zmian w JPK_KR
    1. Ustawa CIT
    2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
  3. Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT z podziałem na grupy podatników
    1. Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
    2. Podatkowe grupy kapitałowe
    3. Podatnicy obowiązani do przesyłania plików JPK VAT
    4. Pozostali podatnicy
  4. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie elektronicznej
  5. Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego, ewidencji prowadzonych dla celów podatku CIT w formie JPK_CIT
    1. Zasady przesyłania plików JPK_CIT
    2. Podmioty zobowiązane w przypadku spółek osobowych
  6. Okres raportowania JPK_CIT
  7. Zwolnienia z obowiązku raportowania JPK_CIT
  8. Zakres przesyłanych danych
    1. Ewidencje przychodów
    2. Ewidencje kosztów uzyskania przychodów
    3. Ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
      1. Wpływ raportowania JPK_CIT na wartość początkową, zasady prowadzenia ewidencji, zmiany, likwidacje itd.
      2. Wykazanie różnic w ewidencji bilansowej i podatkowej
      3. Sposób prezentacji ewidencji
      4. Pozostałe zmiany
    4. Pozostałe dane
  9. Raportowanie  JPK_KR, JPK_PKPiR oraz JPK_EWP
  10. Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych (JPK_KR) w związku z JPK_CIT
    1. Dane kontrahenta
    2. Numery faktur (KSeF)
    3. Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
    4. Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji  środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
    5. Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd)
    6. Wysokość oraz rodzaj dochodu podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek (tzw. estoński CIT)
    7. Szczególne regulacje ze względu na branże
    8. Pozostałe zmiany
  11. Pytania i wątpliwości związane z planowanymi zmianami w księgach rachunkowych oraz prezentacją w JPK
  12. Wpływ zmian na politykę rachunkowości
  13. Wpływ zmian na małe i średnie przedsiębiorstwa
  14. Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia deklaracji JPK_CIT
    1. Nowe rozwiązania informatyczne
    2. Przebudowa księgi głównej
    3. Przebudowa ksiąg pomocniczych
    4. Implementacja systemów IT
  15. Zasady raportowania plików JPK_CIT
    1. Struktura logiczna JPK_CIT (schema)
    2. Środki komunikacji elektronicznej
    3. Sposób przesyłania JPK_CIT
    4. Narzędzia informatyczne przesyłania plików JPK_CIT
  16. Wpływ obowiązku raportowania JPK_CIT na pracę biur rachunkowych - współpraca z podatnikiem
  17. Znaczenie zmian dla podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek (tzw. estoński CIT)
    1. Prezentacja zysku bilansowego
    2. Ewidencja ukrytych zysków
    3. Ewidencja wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą
    4. Pozostałe ewidencje
  18. Skutki raportowania JPK_CIT
    1. Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
    2. Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
    3. Wpływ na plany kontroli podatkowych - narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
  19. Jak przygotować się na wejście JPK_CIT?
    1. Dostosowanie systemów informatycznych
    2. Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
    3. Zmiana metodologii księgowania
    4. Pozostałe zmiany w systemach finansowo - księgowych
  20. Sesja pytań i odpowiedzi on-line.

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Agnieszka Gołąb

Główny księgowy

Szkolenie bardzo ciekawe. Przygotowany materiał jest obszerny, ale został przekazany jasno i zrozumiale. Interpretacje i przykłady na pewno ułatwiają zapamiętywanie. Wykładowca doświadczony, posiadający dużą wiedzę. Załączony materiał pozwoli szybko odnaleźć potrzebne treści i informacje. Polecam!

Katarzyna Rawicka

Główna Księgowa

Temat zmian w podatku od nieruchomości zaprezentowany kompleksowo, dobry kontakt w trakcie szkolenia. Dziękuję.

Urszula Cebrat

Czynszowo-księgowe

Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie. Informacje oraz przykłady używane w trakcie szkolenia odpowiadały na moje potrzeby.

avatar checked-mark

Arkadiusz Duda

Doradca podatkowy

4.5 3 opinii

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 13 grudnia 2024 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.