Obowiązek wystawiania e-faktur w systemie KSeF przez spółdzielnie mieszkaniowe z uwzględnieniem najnowszego projektu zmian przepisów

PEWNY TERMIN
  1. e-Faktura (KSef) – zasady ogólne
    1. Definicja e-faktury i KSeF
    2. Krajowy System e-Faktur:
      1. zasady działania KSeF
      2. dostęp do faktur w systemie KSeF
    3. Preferencje podatkowe dla podatnika związane ze stosowaniem systemu KSeF
    4. Podstawowe zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych:
      1. data wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej
      2. korekta faktury ustrukturyzowanej
      3. rozliczenia korekty faktury ustrukturyzowanej przez sprzedawcę i nabywcę – ułatwienia
      4. zakres faktur objętych KSeF
      5. dostosowanie systemu finansowo-księgowego do zasad wystawiania faktur ustrukturyzowanych.
    5. Rodzaje faktur wystawianych w KSeF
    6. Dane, która powinna zawierać faktura ustrukturyzowana
    7. Dokumenty korygujące w systemie KSeF
    8. Wady i zalety systemu KSeF
    9. Analiza zasad wystawiania e-faktury na przykładzie (wystawienie FV w KSeF)
  2. Obligatoryjny system e-faktur (KSef)
    1. Obowiązek wystawienia faktury przy użyciu KSeF
    2. Wyłączenia z obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych (KSeF)
    3. Faktury wystawiane na rzecz członków spółdzielni lub innych osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, a KSeF
    4. Nadawanie uprawnień do KSeF – kto w spółdzielni mieszkaniowej powinien posiadać uprawnienia
    5. Sposoby uwierzytelniania
    6. Zasady wystawiania, (wysyłania) i odbierania faktur ustrukturyzowanych (e-faktury)
    7. Rozliczanie faktur zakupowych
    8. Wzór faktury ustrukturyzowanej – które dane są istotne ze względu na specyfikę spółdzielni mieszkaniowych
    9. Omówienie schemy - wizualizacja e-faktury w tym omówienie elementów takich jak: dane sprzedawcy, nabywcy, płatnika, dane dodatkowe, data wystawienia, data sprzedaży, termin płatności oraz data doręczenia. Ogólne informacje o treści faktury ustrukturyzowanej (pola obowiązkowe, opcjonalne i fakultatywne).
    10. Czy jest obowiązek stosowania oznaczeń ZW, GTU?
    11. Oprogramowania interfejsowe KSeF
    12. Sposoby udostępniania faktur ustrukturyzowanych
    13. Zasady wystawiania faktur w KSeF
    14. Faktura do paragonu – zasady wystawiania
    15. Faktury zaliczkowe
    16. Refakturowanie w KSeF
    17. Zasady wystawiania faktur w przypadku awarii KSeF
      1. awaria KSeF
      2. niedostępność KSeF
      3. awaria w podatnika
      4. pozostałe
    18. Zasady dokonywania korekt faktur
      1. Korekta w systemie KSeF
      2. Czy można wystawić fakturę korygującą poza KSeF?
      3. Korekty „in plus”
      4. Korekty „in minus”
      5. Moment ujęcia korekty
      6. Potwierdzenie otrzymania faktury korygującej – znaczenie
      7. Pozostałe zagadnienia
    19. Oznaczanie płatności za faktury
    20. Co z notami korygującymi, fakturami uproszczonymi, duplikatami faktur?
    21. Czy jest możliwe anulowanie faktur?
    22. Zasady ustalania kursu waluty
    23. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych
    24. Sankcje za niestosowanie systemu KSeF
    25. Czy KSeF ma wpływ na JPK?
    26. Najem, dzierżawa oraz „media” – specyfika fakturowania/refakturowania w spółdzielniach mieszkaniowych.
    27. Sposób naprawienia błędów przy wysłaniu błędnej faktury.
    28. Rozliczanie dotacji a KSeF
    29. Identyfikacja faktur w KSeF dla celów kosztowych
    30. Zasady weryfikacji faktur
    31. Konsekwencje wprowadzenia obligatoryjnego KSeF dla podatników
    32. Jak implementować KSeF do systemu fakturowania spółdzielni mieszkaniowej
  3. Projekt zmian do obligatoryjnego system e-faktur (KSef)
    1. Ujednolicenie terminu wejścia w życie nowych przepisów (podatnicy czynni i podatnicy zwolnieni). Czy będą okresy przejściowe dla określonych grup podatników?
    2. Obowiązek wystawienia faktury przy użyciu KSeF – zakres podmiotowy oraz wyłączenia (kogo dotyczy obowiązek stosowania KSeF oraz kto jest wyłączony z obowiązku stosowania KSeF).
    3. Dobrowolne wystawianie faktur w KSeF dla konsumentów tj. osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej (faktury konsumenckie).
    4. Obowiązek podania kodu QR i danych identyfikacyjnych lub opatrzenie faktury kodem QR
    5. Możliwość dołączania załączników (ustrukturyzowanych) do e-faktury (wybrane branże: media, dostawcy paliw)
    6. Obowiązek podania nr NIP przy zakupie (identyfikacja) jako warunek odliczenia kosztu uzyskania przychodu
    7. Odroczenie wymogu podania numeru KSeF w płatnościach za e-faktury oraz za faktury płacone w MPP
    8. Odroczenie Terminu wprowadzenia kar za nieprzestrzeganie obowiązków KSeF
    9. Odroczenia KSeF w odniesieniu do faktur wystawianych z kas rejestrujących
    10. Wprowadzenie do KSeF faktur wystawionych w trybie offline w dowolnej formie z kodem QR (następnego dnia d KSeF)
    11. Tryb offline – okres przejściowy
    12. Zapewnienie w okresie przejściowym podatnikom „wykluczonym cyfrowo”, możliwości wystawiania faktur w dotychczasowej formie.
    13. Ograniczenia w możliwości rozpoznania kosztów uzyskania przychodu
    14. Pozostałe zagadnienia

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Agnieszka Gołąb

Główny księgowy

Szkolenie bardzo ciekawe. Przygotowany materiał jest obszerny, ale został przekazany jasno i zrozumiale. Interpretacje i przykłady na pewno ułatwiają zapamiętywanie. Wykładowca doświadczony, posiadający dużą wiedzę. Załączony materiał pozwoli szybko odnaleźć potrzebne treści i informacje. Polecam!

Katarzyna Rawicka

Główna Księgowa

Temat zmian w podatku od nieruchomości zaprezentowany kompleksowo, dobry kontakt w trakcie szkolenia. Dziękuję.

Urszula Cebrat

Czynszowo-księgowe

Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie. Informacje oraz przykłady używane w trakcie szkolenia odpowiadały na moje potrzeby.

avatar checked-mark

Arkadiusz Duda

Doradca podatkowy

4.5 3 opinii

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 16 września 2024 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.