Ochrona sygnalistów w 2024 roku - nowe przepisy wchodzą w życie 25 września 2024 r.– wzory, procedury i zarządzenia

PEWNY TERMIN
  1. Każdy uczestnik szkolenia „Ochrona sygnalistów” otrzyma:
    • wzór rejestru zgłoszeń nieprawidłowości
    • wzór upoważnienia RODO
    • wzór komunikatu dla pracowników
    • wzór oświadczenie o zapoznaniu się z polityką przeciwdziałania nieprawidłowościom 
    • wzór regulaminu zgłoszeń wewnętrznych określający wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych
    • wzory protokołów odbioru
    • wzór oświadczenia o zapoznaniu się z procedurami wprowadzenia procedur sygnalisty
    • wzór wewnętrznego zgłoszenia naruszeń
    • wzór potwierdzenia zgłoszeń dla pracowników
    • wzór formularza zgłaszania nieprawidłowości
  2. Spełnione wymagania Dyrektywy 2019/1937, Ustawy o ochronie sygnalistów oraz RODO
  3. Kim jest sygnalista w zakładzie pracy i czym się zajmuje?
  4. Kto może być sygnalistą – Nowa dyrektywa unijna chroni sygnalistów 
  5. Kto i jak jest chroniony w obliczu nowej dyrektywy Parlamentu Europejskiego?
  6. Kiedy pracodawca musi wprowadzić procedury ochrony sygnalistów w zakładzie pracy?
  7. Pracodawca zatrudniający poniżej 50 pracowników a obowiązek ochrony sygnalisty
  8. W jaki sposób liczymy 50 pracowników liczba osób zatrudnionych czy w przeliczeniu na pełne etaty
  9. Czy do liczby zatrudnionych osób wliczane są osoby zatrudnione na umowach cywilnoprawnych
  10. Czy do liczby zatrudnionych osób wliczane są osoby zatrudnione na umowach cywilnoprawnych
  11. Odpowiedzialność pracodawcy za niewdrożenie ochrony sygnalistów w zakładzie pracy
  12. Jakie obowiązki ma pracodawca wobec zmian w sposobie zgłaszania nieprawidłowości?
  13. Generowanie procedury na określonych przez Użytkownika warunkach oraz wdrożenie jej w systemie zgłoszeń
  14. Kanały zgłaszania nieprawidłowości
    • Kanał wewnętrzny
    • Kanał zewnętrzny
    • Ujawnienie publiczne
  15. Wewnętrzne kanały zgłoszenia i działania następcze
    • Procedury ogólne
    • Regulamin zgłoszeń nieprawidłowości
    • Czy należy uaktualnić Regulamin pracy
    • Czy pracodawca jest zobowiązany konsultować wprowadzenie zmian ze związkami zawodowymi
    • W jakim Terminie wchodzi w życie procedura zgłoszeń wewnętrznych
    • Czy oświadczenie o zapoznaniu z procedurą przechowywać w aktach osobowych
    • Ochrona osób dokonujących zgłoszeń, a także osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia oraz osób powiązanych ze zgłaszającym.
    • Zapisy obligatoryjne a fakultatywne w procedurach wewnątrzzakładowych pracodawcy
    • Prawidłowe wyznaczenie osób przyjmujących zgłoszenia w organizacji.
    • Okres rozpatrywania zgłoszeń w procedurze
    • Efektywny proces zgłaszania naruszeń w organizacji.
    • Jakie zapisy procedury rozpatrywania zgłoszeń są najważniejsze i powinny się znaleźć w procedurze
    • Rozszerzenie katalogu spraw, które mogą być przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego o tematykę naruszeń regulaminów wewnętrznych, czasu pracy, mobbingu itp.
    • Zgłoszenie poufne a zgłoszenie anonimowe
    • Zgłaszanie nieprawidłowości oraz działania następcze z zachowaniem poufności danych
    • Spersonalizowany, w pełni bezpieczny i intuicyjny system obsługi zgłoszeń i naruszeń
  16. Ochrona sygnalistów
    • ile mamy czasu na potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia?
    • Jakie mamy obowiązki w związku z przyjęciem zgłoszenia?
    • Zakaz działań odwetowych na osobach dokonujących zgłoszeń.
  17. Zakaz działań odwetowych
    • Rodzaje działań odwetowych
    • Środki ochrony sygnalistów przed działaniami odwetowymi
  18. Odpowiedzialność sygnalistów
    • Odpowiedzialność administracyjna, cywilna, karna, dyscyplinarna
    • Wyłączenie odpowiedzialności sygnalisty
  19. Zagadnienia inne
    • Kto odpowiada za prowadzenie rejestru zgłoszeń
    • Jak długo przetwarzamy dane z rejestru
    • Dodatkowe upoważnienia od administratora do przetwarzania danych osobowych w związku z organizacją procedury zgłoszeń wewnętrznych
    • Klauzula RODO – dodatkowa w związku z zapewnieniem wewnętrznego kanału zgłoszeń

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Grażyna Marszałek

Wykład ciekawy, podstawowe informacje uzyskałam. Troszkę za szybko zmiana slajdów nie mogłam przeczytać co się znajduje w treści. Wykładowca bardzo kompetentny zrozumiale i treściwie przekazuje informacje. Bardzo komunikatywna i cierpliwa osoba. Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.

Magdalena Drożdż

Wiceprzewodnicząca Zarządu

Szkolenie bardzo pomocne, zdobyta wiedza będzie niezwykle cenna w naszej pracy. Pani Kalina podczas szkolenia odpowiadała na nasze pytania dzięki temu rozwiała nasze wątpliwości.

Małgorzata Maniak

specjalista ds kadr i płac

Szkolenie merytoryczne, prowadzenie szkolenia w sposób profesjonalny, jestem bardzo zadowolona

Beata Kostrzewa

Specjalista ds.kadr

Przekaz merytoryczny bardzo dobry, przystępny sposób przekazu. Sposób prowadzenia szkolenia bardzo mi odpowiadał a przy tym równoległe śledzenie czatu oraz czytanie i odpowiadanie na pytania. Pierwszy raz uczestniczyłam w szkoleniu na Państwa platformie. Pani Kalina Kaczmarek prowadziła szkolenie bardzo profesjonalnie i wykorzystała czas na wszystkie nasze pytania.

ANETA FERDYN

kadrowa

szkolenie prowadzone zrozumiale , profesjonalnie z wyjaśnieniami

Edyta Ścibisz

handlowiec

Pani Kaliny słuchało się bardzo przyjemnie , odpowiadała rzeczowo ,fachowo wiedziała o czym mówi Bardzo chętnie zapisałabym się na kolejne szkolenie prowadzone przez P.Kalinę

Jolanta Pluskota

Prezes Zarządu - Główna Księgowa

Dla mnie SUPER. Ogromna wiedza i bardzo przystępny sposób przekazu. Podziwiam umiejętność prowadzenia szkolenia i równoległego śledzenia czatu oraz czytania i odpowiadania na pytania, co nie wytrącało Pani Kaliny z wątku. Pierwszy raz uczestniczyłam w szkoleniu na Państwa platformie i zaczęłam z "wysokiego C" - z pewnością będę śledzić Państwa propozycje i uczestniczyć w kolejnych wydarzeniach. Moja ocena Pani Kaliny Kaczmarek to: profesjonalna, rzeczowa, merytoryczna, a jednocześnie przystępna, odpowiedziała na wszystkie zadane pytania, to był bardzo dobrze wykorzystany czas.

Jadwiga

księgowa

Szkolenie bardzo merytoryczne,

Mirella Tałaj-Czernych

dyrektor

Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Język dostosowany do słuchaczy. Wartościowe szkolenie. Dziękuję.

Mirella Tałaj-Czernych

dyrektor

Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Język dostosowany do słuchaczy. Wartościowe szkolenie. Dziękuję.

Mirella Tałaj-Czernych

dyrektor

Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Język dostosowany do słuchaczy. Wartościowe szkolenie. Dziękuję.

Iwona Czapczuk

Koordynator

Szkolenie na wysokim poziomie, bardzo dobry przekaz informacji

Ewa Noga

referent

Szkolenie bardzo przydatne, zwłaszcza dla osoby stawiającej pierwsze kroki w równoważnym czasie pracy. Wiedza przekazywana w sposób jasny i klarowny :)

Grażyna Marszałek

dyrektor domu Opieki

Szkolenie ciekawe, poruszane bardzo aktualne i praktyczne tematy. Sposób prowadzenia szkolenia interesujący, zrozumiały oraz kompetentny. Możliwość zadawania pytań wzmacnia zainteresowanie słuchających. Bardzo dziękuję za szkolenie. Miła i dobra atmosfera bez pośpiechu. Będę polecać. Dziękuję

Katarzyna Lasocka

Specjalista ds Kadr i Płac

Bardzo dobrze prowadzony wykład. Logicznie, w prosty sposób ale kompetentnie.

avatar checked-mark

Kalina Kaczmarek

Ekspert prawa pracy

4.5 120 opinii

Ekspert prawa pracy z 17-letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo - szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pr…
Ekspert prawa pracy z 17-letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo - szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy, a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 7 października 2024 r.
  • 10:00 - 12:30

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.