Podatek VAT w spółdzielniach mieszkaniowych oraz wspólnotach mieszkaniowych

PEWNY TERMIN
  1. Specyfika spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot mieszkaniowych jako podatnika podatku VAT
  2. Zasady ogólne opodatkowania podatkiem VAT
    1. Przedmiot opodatkowania
    2. Obowiązek podatkowy
    3. Stawki podatku
    4. Podatek należny
    5. Podatek naliczony
    6. Rozliczenie podatku
    7. „Biała lista” oraz zasady zachowania należytej staranności
  3. Moment rozpoznania przez spółdzielnię mieszkaniową oraz wspólnotę mieszkaniową obowiązkupodatkowego
    1. Sprzedaż budynków
    2. Sprzedaż lokali mieszkalnych
    3. Sprzedaż lokali użytkowych
    4. Wynajem nieruchomości
    5. Sprzedaż gruntu
    6. Oddanie gruntu w wieczyste użytkowanie
    7. Przekształcenie praw
    8. Roboty budowlane
    9. Usługi na rzecz członków spółdzielni oraz wspólnot
    10. Pozostałe świadczenia
  4. Spółdzielnia mieszkaniowa oraz wspólnota mieszkaniowa jako prosument – zasady opodatkowania w podatku VAT
  5. Podstawa opodatkowania
    1. Zasady ogólne
    2. Zwiększenia i obniżenia podstawy opodatkowania
    3. Ustalenie podstawy opodatkowania przy sprzedaży budynków i lokali
    4. Oddanie gruntu w wieczyste użytkowanie
    5. Podstawa opodatkowania przy świadczeniu usług
    6. Towary używane
    7. Nieodpłatne świadczenia
    8. Pozostałe świadczenia
  6. Stawki podatku VAT
    1. Matryca stawek VAT
    2. Stawka 8 % w działalności spółdzielni mieszkaniowych (m.in. usługi budowlane, roboty konserwacyjne, remonty, sprzątanie, usługi wywozu nieczystości, odprowadzania ścieków, utrzymania terenów zielonych)
    3. Stawki podatku VAT w przypadku pozostałych świadczeń
  7. Refaktura w spółdzielniach mieszkaniowych i wspólnotach mieszkaniowych (warunki, zasady oraz zakres stosowania)
  8. Kiedy spółdzielnia mieszkaniowa oraz wspólnota mieszkaniowa stosuje zwolnienia w podatku VAT?
    1. Dostawa lokali i budynków (m.in. problematyka „pierwszego zasiedlenia”)
    2. Tereny niezabudowane (zasady identyfikacji)
    3. Wynajem nieruchomości mieszkalnych
    4. Pozostałe świadczenia
  9. Podatek naliczony VAT
    1. Zasady ogólne
    2. Podatek naliczony w przypadku samochodów
    3. Wyłączenia prawa odliczenia podatku naliczonego
    4. Terminy odliczenia podatku naliczonego
    5. Korekta wieloletnia (nieruchomości, środki trwałe, wartości niematerialne i prawne)
  10. Czy spółdzielnia mieszkaniowa powinna liczyć prewspółczynnik?
  11. Korekta roczna w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych oraz zasady liczenia proporcji z uwzględnieniem zmian wprowadzonych przez SLIM VAT 3
    1. Zasady
    2. Metody (sposób ustalenia proporcji)
    3. Wyłączenia
    4. Prognoza
    5. Korekta roczna
    6. Pozostałe zagadnienia
  12. Faktury VAT w spółdzielni i wspólnocie mieszkaniowej
    1. Terminy oraz zasady wystawiania faktur
    2. Zasady korygowania faktur
    3. Faktury w MPP
    4. Rozliczanie zaliczek
  13. e-faktura (KSef) w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych
    1. Zasady funkcjonowania platformy KSeF
    2. e-faktura (wzór oraz zasady wystawiania)
    3. Wady i zalety e-faktur
    4. Jak przygotować spółdzielnię do obowiązkowego stosowania e-faktur?
    5. Przykładowe wystawienie e-faktury w KSeF
  14. Kasy rejestrujące
    1. Zagadnienia ogólne
    2. Kiedy spółdzielnia stosuje zwolnienie ze stosowania kas?
    3. Kasy online
    4. Ulga na zakup kasy
  15. Zagadnienia szczególne w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych
    1. Świadczenia na rzecz pracowników
    2. Świadczenia na rzecz członków SM
    3. Świadczenia nieodpłatne
    4. Opłaty eksploatacyjne
    5. Utrzymanie nieruchomości
    6. Odszkodowania
    7. Bezumowne korzystanie z lokali
    8. Ulga na złe długi
  16. Odpowiedzialność karna skarbowa pracowników spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
  17. Grupa VAT
  18. Odpowiedzi na pytania (w tym przesłane przed szkoleniem)

Cena i Faktura

Cena: 439zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Agnieszka Gołąb

Główny księgowy

Szkolenie bardzo ciekawe. Przygotowany materiał jest obszerny, ale został przekazany jasno i zrozumiale. Interpretacje i przykłady na pewno ułatwiają zapamiętywanie. Wykładowca doświadczony, posiadający dużą wiedzę. Załączony materiał pozwoli szybko odnaleźć potrzebne treści i informacje. Polecam!

Katarzyna Rawicka

Główna Księgowa

Temat zmian w podatku od nieruchomości zaprezentowany kompleksowo, dobry kontakt w trakcie szkolenia. Dziękuję.

Urszula Cebrat

Czynszowo-księgowe

Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie. Informacje oraz przykłady używane w trakcie szkolenia odpowiadały na moje potrzeby.

avatar checked-mark

Arkadiusz Duda

Doradca podatkowy

4.5 3 opinii

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 22 stycznia 2025 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.