Podatek VAT w spółdzielniach mieszkaniowych oraz wspólnotach mieszkaniowych

PEWNY TERMIN
  1. Specyfika spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot mieszkaniowych jako podatnika podatku VAT
  2. Zasady ogólne opodatkowania podatkiem VAT
    • Przedmiot opodatkowania
    • Obowiązek podatkowy
    • Stawki podatku
    • Podatek należny
    • Podatek naliczony
    • Rozliczenie podatku
    • „Biała lista” oraz zasady zachowania należytej staranności
  3. Moment rozpoznania przez spółdzielnię mieszkaniową oraz wspólnotę mieszkaniową obowiązkupodatkowego
    • Sprzedaż budynków
    • Sprzedaż lokali mieszkalnych
    • Sprzedaż lokali użytkowych
    • Wynajem nieruchomości
    • Sprzedaż gruntu
    • Oddanie gruntu w wieczyste użytkowanie
    • Przekształcenie praw
    • Roboty budowlane
    • Usługi na rzecz członków spółdzielni oraz wspólnot
    • Pozostałe świadczenia
  4. Spółdzielnia mieszkaniowa oraz wspólnota mieszkaniowa jako prosument – zasady opodatkowania w podatku VAT
  5. Podstawa opodatkowania
    • Zasady ogólne
    • Zwiększenia i obniżenia podstawy opodatkowania
    • Ustalenie podstawy opodatkowania przy sprzedaży budynków i lokali
    • Oddanie gruntu w wieczyste użytkowanie
    • Podstawa opodatkowania przy świadczeniu usług
    • Towary używane
    • Nieodpłatne świadczenia
    • Pozostałe świadczenia
  6. Stawki podatku VAT
    • Matryca stawek VAT
    • Stawka 8 % w działalności spółdzielni mieszkaniowych (m.in. usługi budowlane, roboty konserwacyjne, remonty, sprzątanie, usługi wywozu nieczystości, odprowadzania ścieków, utrzymania terenów zielonych)
    • Stawki podatku VAT w przypadku pozostałych świadczeń
  7. Refaktura w spółdzielniach mieszkaniowych i wspólnotach mieszkaniowych (warunki, zasady oraz zakres stosowania)
  8. Kiedy spółdzielnia mieszkaniowa oraz wspólnota mieszkaniowa stosuje zwolnienia w podatku VAT?
    • Dostawa lokali i budynków (m.in. problematyka „pierwszego zasiedlenia”)
    • Tereny niezabudowane (zasady identyfikacji)
    • Wynajem nieruchomości mieszkalnych
    • Pozostałe świadczenia
  9. Podatek naliczony VAT
    • Zasady ogólne
    • Podatek naliczony w przypadku samochodów
    • Wyłączenia prawa odliczenia podatku naliczonego
    • Terminy odliczenia podatku naliczonego
    • Korekta wieloletnia (nieruchomości, środki trwałe, wartości niematerialne i prawne)
  10. Czy spółdzielnia mieszkaniowa powinna liczyć prewspółczynnik?
  11. Korekta roczna w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych oraz zasady liczenia proporcji z uwzględnieniem zmian wprowadzonych przez SLIM VAT 3
    • Zasady
    • Metody (sposób ustalenia proporcji)
    • Wyłączenia
    • Prognoza
    • Korekta roczna
    • Pozostałe zagadnienia
  12. Faktury VAT w spółdzielni i wspólnocie mieszkaniowej
    • Terminy oraz zasady wystawiania faktur
    • Zasady korygowania faktur
    • Faktury w MPP
    • Rozliczanie zaliczek
  13. e-faktura (KSef) w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych
    • Zasady funkcjonowania platformy KSeF
    • e-faktura (wzór oraz zasady wystawiania)
    • Wady i zalety e-faktur
    • Jak przygotować spółdzielnię do obowiązkowego stosowania e-faktur?
    • Przykładowe wystawienie e-faktury w KSeF
  14. Kasy rejestrujące
    • Zagadnienia ogólne
    • Kiedy spółdzielnia stosuje zwolnienie ze stosowania kas?
    • Kasy online
    • Ulga na zakup kasy
  15. Zagadnienia szczególne w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych
    • Świadczenia na rzecz pracowników
    • Świadczenia na rzecz członków SM
    • Świadczenia nieodpłatne
    • Opłaty eksploatacyjne
    • Utrzymanie nieruchomości
    • Odszkodowania
    • Bezumowne korzystanie z lokali
    • Ulga na złe długi
  16. Odpowiedzialność karna skarbowa pracowników spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
  17. Grupa VAT
  18. Odpowiedzi na pytania (w tym przesłane przed szkoleniem)

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Agnieszka Gołąb

Główny księgowy

Szkolenie bardzo ciekawe. Przygotowany materiał jest obszerny, ale został przekazany jasno i zrozumiale. Interpretacje i przykłady na pewno ułatwiają zapamiętywanie. Wykładowca doświadczony, posiadający dużą wiedzę. Załączony materiał pozwoli szybko odnaleźć potrzebne treści i informacje. Polecam!

Katarzyna Rawicka

Główna Księgowa

Temat zmian w podatku od nieruchomości zaprezentowany kompleksowo, dobry kontakt w trakcie szkolenia. Dziękuję.

Urszula Cebrat

Czynszowo-księgowe

Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie. Informacje oraz przykłady używane w trakcie szkolenia odpowiadały na moje potrzeby.

avatar checked-mark

Arkadiusz Duda

Doradca podatkowy

4.5 3 opinii

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 5 listopada 2024 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.