Postępowanie z dłużnikiem i windykacja w spółdzielniach mieszkaniowych - wzory dokumentów

PEWNY TERMIN
Wzory pisma, jakie otrzymają uczestnicy:
  • Wzór pisma: wezwanie do zapłaty (etap przedsądowy)
  • Wzór pisma: wezwanie do zapłaty (ugoda)
  • Wzór pisma: wezwanie sądowe z konkretnymi artykułami i paragrafami
  • Wzór: Ugoda
  • Wzór: pozew sądowy
  • Wzór: wniosek o egzekucję do komornika

W programie m.in.:

  1. Jak skutecznie dostarczać pisma, wezwania do dłużników zgodnie z nowymi przepisami
  2. Jakie są terminy przedawnień
  3. Jak efektywnie ściągać zadłużenia od dłużników mieszkających poza granicami Polski
  4. W jaki sposób ustalać tożsamość spadkobierców zadłużonego mieszkania przestrzegając RODO
  5. W jakim momencie przekazać sprawę do komornika
  6. Jak polubownie rozwiązać problem zadłużenia najemcy oraz właścicieli mieszkań
  7. Jak dokonać eksmisji z lokalu oraz licytacji zadłużonego mieszkania

Program:

  1. Polubowne postępowanie z dłużnikiem- jak rozmawiać z dłużnikiem?
    1. Jak skutecznie odzyskać zadłużenie nie wchodząc na drogę komorniczą oraz sądową?
    2. Jak windykować zadłużenie?
    3. Jakie techniki windykacji można zastosować?
    4. Jak postępować w przypadku nieskutecznej egzekucji?
    5. Jak należy podchodzić do zadłużonych lokali zastępczych?
    6. Jak przygotować wezwanie do zapłat, upomnień oraz nakazy?
    7. Jak dostarczyć pozew do dłużnika?
    8. Jak skutecznie dostarczać pisma, wnioski, wezwania w formie elektronicznej?
    9. Jak dokonać przejścia systemowego?
    10. Jakie są aktualne formy doręczenie pism dla dłużników?
    11. W jaki sposób informować dłużnika o jego zadłużeniu? Jak reagować na negatywny odbiór tej informacji?
    12. Jak przeprowadzić rozmowę windykacyjną z dłużnikiem?
    13. W jaki sposób można zmotywować dłużnika do zapłaty zadłużenia? Jak rozmawiać z dłużnikiem, aby zachęcić go do współpracy? Jakie są sposoby na efektywną rozmowę z dłużnikiem?
    14. Jakie są najefektywniejsze i najbardziej skuteczne sposoby, metody postępowania z dłużnikiem?
    15. Jak radzić sobie z dłużnikiem, który nie chce współpracować?
    16. Jakie są dalsze postępowania w przypadku, gdy korespondencja sądowa nie zostanie odebrana przez dłużnika? Jak przebiega cały proces?
    17. Jak dostarczać i odbierać wezwania, pisma w formie mailowej? Co, jeśli dłużnik nie odbierze takiego maila?
    18. Jak prowadzić windykację miękką w postępowaniu z dłużnikiem, który jest obecnie w trudnej sytuacji finansowe lub jest chory?
    19. Jak przebiega proces wymeldowania osób, z którymi nie ma kontaktu, są nieuchwytne, a są zameldowane pod adresem zadłużonego mieszkania?
    20. Jak współpracować z MOPR, OPS, MOPS, GOPS, MGOPS? Kiedy zwrócić się do tych instytucji?
    21. Jak współpracować z urzędem miasta w przypadku, gdy osoba zadłużyła mieszkanie, w którym już nie mieszka, jednak nie mamy danych osobowych tej osoby? Jak uzyskać takie informacje od urzędu w przypadku RODO?
    22. Jak umarzać sprawę? Jak przebiega cała procedura umarzania?
    23. Jaka dokumentacja jest potrzebna do umorzenia sprawy dłużnika?
    24. Jak przebiega postępowanie ugodowe?
    25. Na czym polega postępowanie EPU (Elektroniczne Postępowanie Upominawcze)?
  2. Przedawnienia- kiedy następują?
    1. Jak prowadzić przedawnienia?
    2. Jakie terminy obowiązują w spawie przedawnienia?
    3. Kiedy następuje przedawnienie należności?
    4. Jakie zmiany zaszły w okresie przedawnienia?
    5. Jaka dokumentacja jest potrzebna, aby wykonać przedawnienia?
  3. Postępowania sądowe i komornicze oraz aspekty prawne- jak współpracować z komornikiem, radcą prawnym? Jakie są zmiany w przepisach?
    1. Kiedy powinniśmy przekazać sprawę do komornika, sądu?
    2. Jak przebiega windykacja na etapie komorniczym?
    3. Jakie są najefektywniejsze i najbardziej skuteczne sposoby, metody postępowania z dłużnikiem na drodze komorniczej?
    4. Jak współpracować z komornikiem od początku spawy aż do etapu eksmisji z lokalu?
    5. Jaka dokumentacja jest potrzebna, aby oddać sprawę do sądu?
    6. Jak współpracować z radcą prawną i kancelarią prawną?
    7. Jak doręczyć pisma z sądu oraz jak wygląda następna cała dalsza procedura po doręczeniu pisma?
    8. Jak postępować w przypadku, gdy zostaje wydane pismo sądowe do dłużnika, jednak nie zostaje ono przez niego odebrane?
    9. Jak przebiegają procedury sądowe w postępowaniu z dłużnikiem?
    10. Jak od strony prawnej prezentuje się kwestia ściągania długu z konta dłużnika?
    11. Jak składać sprawy do sądu przestrzegając kwestii RODO?
    12. Jakie aspekty prawne w odniesieniu do postępowania z dłużnikiem na drodze sądowej trzeba znać, aby zgodnie z przepisami prowadzić cały proces windykacyjny?
    13. Jak zmieniły się przepisy na przestrzeni lat w postępowaniu z dłużnikiem?
    14. Jakie różnice zaszły w odniesieniu do obecnie panujących z przepisami panującymi w trakcie pandemii COVID- 19?
    15. Jakie prawne zmiany zostały wprowadzone w pozwach oraz przedawnieniach, egzekucji i eksmisji z lokalu?
    16. Jakie są nowości w postępowaniu z dłużnikiem w odniesieniu do prawa cywilnego?
    17. Jak odnosić zmiany w prawie współdzielono-lokatorskiej w postepowaniu z dłużnikiem?
    18. Jakie zmiany nastąpiły w naliczaniu odsetek?
    19. Jak rozliczać należności?
    20. Jak naliczać zadłużenie i odsetki?
    21. Jak rozkładać zadłużenie na raty?
    22. Co w przypadku, gdy dłużnik ogłosi upadłość konsumencką?
    23. Jak postępować w przypadku, gdy występuje współwłasność majątkowa?
    24. W jakich przypadkach spółdzielnie mieszkaniowe mogą ubiegać się o odszkodowania od gminy?
    25. Jak uzyskać odszkodowanie dla spółdzielni w związku z brakiem mieszkania socjalnego dla dłużnika, które powinien otrzymać w wyniku eksmisji?
    26. Jak pozyskać odszkodowanie dla spółdzielni w przypadku, gdy sąd wydał wyrok o eksmisję z lokalu, gmina powinna załatwić dłużnikowi mieszkanie socjalne jednak tak się nie dzieje? Jak wygląda taki proces oraz cała procedura? Jaka dokumentacja jest wymagana? Po jakim czasie można ubiegać się o takie odszkodowanie?
    27. Jak dokonać wpisu do Krajowego Rejestru dłużników?
  4. Jak dokonać eksmisji lokalu? Jak przebiegają licytacje zadłużonych mieszkań?
    1. W jaki przypadkach wydawany jest nakaz eksmisji z mieszkania, lokalu?
    2. Jak przebiega cały proces eksmisji z mieszkania, lokalu?
    3. Czy można przyspieszyć proces eksmisji z lokalu? W jaki sposób tego dokonać?
    4. Jak dokonać licytacji zadłużonego mieszkania?
    5. Jakie przebiega licytacja mieszkań oraz rozdzielenie pobranych należności między wierzycieli?
    6. Jak przebiega licytacja i sprzedaż zadłużonego mieszkania? Kiedy nowy nabywca staje się właścicielem takiego mieszkania?
    7. Jak postępować w sytuacji, gdy mieszkanie, którego nikt nie zamieszkuje jest zadłużone a dłużnik nie żyje oraz nie ma żadnych spadkobierców? Jak wygląda proces licytacji takiego mieszkania?
  5. Dłużnicy zagraniczni oraz spadkobiercy- jak skutecznie odnaleźć dłużników, którzy się ukrywają bądź są nieznani?
    1. W jaki sposób poszukuje się spadkobierców zadłużonego mieszkania?
    2. Jak i w jaki sposób ustalić tożsamość spadkobierców zadłużonego mieszkania?
    3. Jak przebiega postępowanie związane z przeniesieniem zadłużonego mieszkania na spadkobierców?
    4. Jakich terminów należy przestrzegać w sprawach spadkowych?
    5. Jaka dokumentacja jest potrzebna w postępowaniu z dłużnikiem w wyniku spadku?
    6. Jak postępować w przypadku mieszkania, które jest zadłużone i jest spadkiem dla kilku osób, a każda z tych osób mieszka w różnych częściach świata?
    7. Jak prowadzić egzekucję dłużnika zagranicznego?
    8. Jak przebiega cały proces postępowania z dłużnikiem, który mieszka poza granicami kraju a jest zameldowany w zadłużonym mieszkaniu, w którym nie przybywa?
    9. Jaka dokumentacja jest potrzebna w postępowaniu z dłużnikiem zagranicznym?
    10. Jak postępować z przypadku osób, które nie mają źródeł dochodu lub pracują za granicą? Jak ściągać od takich osób należność? Czy i jakie są programy pomagające w takich przypadkach?
    11. Jak postępować z przypadku dłużnika, który jest za granicą i który jest nieosiągalny? Jakie działania podjąć?

Cena i Faktura

Cena: 499zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Spółdzielnia Mieszkaniowa w Krotoszynie

Księgowa

Bardzo profesjonalny wykład

avatar checked-mark

Dorota Kurowska

4.5 1 opinii

od 2009 r. specjalista ds. windykacji czynszów Spółdzielni Mieszkaniowej w Krakowie. Najważniejszymi zadaniami realizowanymi przez prowadząca są dzia…
od 2009 r. specjalista ds. windykacji czynszów Spółdzielni Mieszkaniowej w Krakowie. Najważniejszymi zadaniami realizowanymi przez prowadząca są działania związane z obsługą windykacji w spółdzielni oraz wspólnotach, nadzór nad dłużnikami, redagowanie wezwań do zapłaty, negocjowanie ugód, sporządzanie pozwów i przygotowywanie materiałów dla kancelarii prawnej do postępowań sądowych i komorniczych. Absolwentka wydziału zarządzania na kierunku polityka ekonomiczna na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Od 2010 r. regularnie uczestnicząca w kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 16 czerwca 2025 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098