Program Płatnik od podstaw (praktyczny kurs na przykładach)

  1. Pierwsze uruchomienie programu Płatnik
    • Obsługa interfejsu użytkownika - podstawowe zasady pracy w programie Płatnik - opis ekranów i okienek oraz zasady obsługi menu głównego i nawigacji w programie.
    • Obsługa myszką i klawiaturą.
    • Przyciski skrótów w programie Płatnik.
    • Przygotowanie programu do pracy z dokumentami - wprowadzanie niezbędnych parametrów wyliczeniowych.
  2. Obsługa Rejestru Płatników
    • Zakładanie kartotek dla płatników składek w Rejestrze Płatników.
    • Operacje na danych płatnika w Rejestrze Płatników.
    • Potwierdzenie danych płatnika w ZUS - pobranie danych z ZUS.
    • Nowe pola automatycznie wypełniane w trakcie komunikacji z ZUS.
  3. Wprowadzanie danych, zgłoszenie i wyrejestrowanie ubezpieczonych
    • Wprowadzanie danych ubezpieczonych do bazy programu Płatnik i obsługa dokumentów związanych ze zgłoszeniem i wyrejestrowaniem ubezpieczonych.
    • Praca w Rejestrze Ubezpieczonych w programie Płatnik.
    • Wprowadzanie danych ubezpieczonych do Rejestru Ubezpieczonych.
    • Operacje na danych ubezpieczonych (zmiana nazwiska, PESEL, dokumentów, adresów, itp.).
    • Aktualizacja danych w Rejestrze Ubezpieczonych w programie Płatnik.
    • Potwierdzenie danych w ZUS w trakcie dwustronnej wymiany informacji za pomocą programu Płatnik.
    • Pola związane i automatycznie wypełniane w trakcie przesyłania dokumentów do ZUS – potwierdzenie ich przez ZUS (członkowie rodzin, dane zgłoszeń ubezpieczonych do ZUS, pola adresowe, daty zgonów, itp.).
    • Korekty danych ubezpieczonych – dokumenty ZIUA i ZUA z opcją korekta/zmiana (zestawy korygujące dotyczące ubezpieczonych, kolejność składania zestawów - opcja programowa, korekty błędnego kodu, korekty błędnych dat, korekty niezrealizowanych umów, korekty składek ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, itp.).
    • Wpływ korekty danych ubezpieczonych na Kompleksowy System Informatyczny ZUS.
    • Wyrejestrowanie ubezpieczonych z ZUS.
    • Kolejność składania dokumentów w trakcie rejestracji – wyrejestrowania.
    • Dokumenty ZUA, ZZA, ZIUA, ZWUA.
  4. Zgłoszenie i wyrejestrowania członków rodzin (ubezpieczenia zdrowotne)
    • Zgłoszenie i wyrejestrowania członków rodzin ubezpieczonych do i z ubezpieczeń zdrowotnych.
    • Obsługa formularza ZCNA.
    • Dane członków rodzin widoczne w rejestrze ubezpieczonych.
    • Dokumenty: ZCNA.
  5. Obsługa dokumentów rozliczeniowych w Płatniku
    • Tworzenie osobowych dokumentów rozliczeniowych RCA (składki ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych), RSA (nieobecności, zasiłki, wyrównania), RPA (informacje od stycznia 2019 roku związane z wypłatą wynagrodzeń z innego roku i nieoskładkowaną częścią wynagrodzeń).
    • Dane rejestru ubezpieczonych a tworzenie dokumentów osobowych RSA, RCA i RPA.
    • Tworzenie deklaracji miesięcznej DRA w oparciu o deklaracje osobowe RSA, RCA i RPA.
    • Automatyczne tworzenie dokumentów rozliczeniowych poprzez wykorzystanie kreatora (opcja tworzenia dokumentów rozliczeniowych - automatyczne tworzenie korekt dokumentów rozliczeniowych). e. Korygowanie dokumentów rozliczeniowych (korekty składek ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, korekty zasiłków i nieobecności spowodowanych chorobą, korekty wartości funduszu pracy i funduszu gwarantowanych świadczeń pracowniczych).
    • Automatyczne tworzenie dokumentów korygujących z wykorzystaniem kreatora.
    • Dokumenty: RCA, RSA, RPA i DRA.
  6. Dokumenty specjalne ZUS IWA i ZUS ZSWA
    • Dokumenty specjalne ZUS IWA i ZUS ZSWA oraz okresowa i roczna informacja dla osoby ubezpieczonej.
    • Zasady tworzenia i terminy przesyłania dokumentów specjalnych za pośrednictwem programu Płatnik.
    • Prace w warunkach specjalnych i w pracach o szczególnym charakterze.
    • Wpis prac szczególnych w rejestrze ubezpieczonego.
    • Współpraca z działem BHP a zakres informacji w dokumencie ZUS IWA,
    • Tworzenie dokumentu ZUS IWA.
    • Automatyczne tworzenie dokumentu ZUS ZSWA z wykorzystaniem kreatora.
    • Dokumenty: IWA i ZSWA oraz informacje okresowe i roczne dla osoby ubezpieczeniowej.
  7. Wysyłanie dokumentów za pośrednictwem programu Płatnik
    • Rodzaje wysyłki dokumentów do ZUS.
    • Tworzenie zestawów dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz tworzenie korekt zestawów dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych.
    • Obsługa dokumentów w zestawach i ich weryfikacja.
    • Zasady obowiązujące przy tworzeniu zestawów dokumentów oraz lista najczęstszych błędów generowanych przez program w trakcie dołączania i weryfikacji dokumentów w zestawie.
    • Wysyłka zestawów do ZUS.
  8. Tworzenie informacji okresowych i rocznych dla ubezpieczonych
    • Okresowa i roczna informacja dla osoby ubezpieczonej.
  9. Korekty dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych
    • Omówienie korekt dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych przesyłanych do ZUS.
    • Korekty deklaracji zgłoszeniowych.
    • Korekty deklaracji rozliczeniowych.
    • Samoczynne korekty danych osoby ubezpieczonej przez ZUS.

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Agata Żukiewicz

Specjalista ds. Kadr

Trudne i nudne tematy przedstawione w przejrzysty i budzący zainteresowanie sposób. byłam w stanie przez 4h się skupić i wszystko rozumieć.

adriana bojanowska

specjalista ds kadr

Dziękuję za szkolenie i rzetelną wiedzę. Chętnie skorzystam z dalszej części szkolenia odnośnie naliczania płac.

Katarzyna Kajak

Szkolenie, przeprowadzone bardzo dobrze, konkretnie zrozumiale i trochę z humorem :) wszystkie materiały dobrze przygotowane.

avatar checked-mark

Maciej Derwisz

4.5 3 opinii

Doświadczony wykładowca ukierunkowany na nowoczesne formy szkolenia oparte na case-study i wykorzystaniu potencjału intelektualnego uczestników szkol…
Doświadczony wykładowca ukierunkowany na nowoczesne formy szkolenia oparte na case-study i wykorzystaniu potencjału intelektualnego uczestników szkoleń (tzw. szkoła fińska). Studiował w SGPiS obecnie Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Jest ekspertem wykorzystania programu Microsoft Excel w działach księgowych oraz kadrowo-płacowych.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 21 października 2024 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.