Program Płatnik od podstaw (praktyczny kurs na przykładach)
- Pierwsze uruchomienie programu Płatnik
- Obsługa interfejsu użytkownika - podstawowe zasady pracy w programie Płatnik - opis ekranów i okienek oraz zasady obsługi menu głównego i nawigacji w programie.
- Obsługa myszką i klawiaturą.
- Przyciski skrótów w programie Płatnik.
- Przygotowanie programu do pracy z dokumentami - wprowadzanie niezbędnych parametrów wyliczeniowych.
- Obsługa Rejestru Płatników
- Zakładanie kartotek dla płatników składek w Rejestrze Płatników.
- Operacje na danych płatnika w Rejestrze Płatników.
- Potwierdzenie danych płatnika w ZUS - pobranie danych z ZUS.
- Nowe pola automatycznie wypełniane w trakcie komunikacji z ZUS.
- Wprowadzanie danych, zgłoszenie i wyrejestrowanie ubezpieczonych
- Wprowadzanie danych ubezpieczonych do bazy programu Płatnik i obsługa dokumentów związanych ze zgłoszeniem i wyrejestrowaniem ubezpieczonych.
- Praca w Rejestrze Ubezpieczonych w programie Płatnik.
- Wprowadzanie danych ubezpieczonych do Rejestru Ubezpieczonych.
- Operacje na danych ubezpieczonych (zmiana nazwiska, PESEL, dokumentów, adresów, itp.).
- Aktualizacja danych w Rejestrze Ubezpieczonych w programie Płatnik.
- Potwierdzenie danych w ZUS w trakcie dwustronnej wymiany informacji za pomocą programu Płatnik.
- Pola związane i automatycznie wypełniane w trakcie przesyłania dokumentów do ZUS – potwierdzenie ich przez ZUS (członkowie rodzin, dane zgłoszeń ubezpieczonych do ZUS, pola adresowe, daty zgonów, itp.).
- Korekty danych ubezpieczonych – dokumenty ZIUA i ZUA z opcją korekta/zmiana (zestawy korygujące dotyczące ubezpieczonych, kolejność składania zestawów - opcja programowa, korekty błędnego kodu, korekty błędnych dat, korekty niezrealizowanych umów, korekty składek ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, itp.).
- Wpływ korekty danych ubezpieczonych na Kompleksowy System Informatyczny ZUS.
- Wyrejestrowanie ubezpieczonych z ZUS.
- Kolejność składania dokumentów w trakcie rejestracji – wyrejestrowania.
- Dokumenty ZUA, ZZA, ZIUA, ZWUA.
- Zgłoszenie i wyrejestrowania członków rodzin (ubezpieczenia zdrowotne)
- Zgłoszenie i wyrejestrowania członków rodzin ubezpieczonych do i z ubezpieczeń zdrowotnych.
- Obsługa formularza ZCNA.
- Dane członków rodzin widoczne w rejestrze ubezpieczonych.
- Dokumenty: ZCNA.
- Obsługa dokumentów rozliczeniowych w Płatniku
- Tworzenie osobowych dokumentów rozliczeniowych RCA (składki ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych), RSA (nieobecności, zasiłki, wyrównania), RPA (informacje od stycznia 2019 roku związane z wypłatą wynagrodzeń z innego roku i nieoskładkowaną częścią wynagrodzeń).
- Dane rejestru ubezpieczonych a tworzenie dokumentów osobowych RSA, RCA i RPA.
- Tworzenie deklaracji miesięcznej DRA w oparciu o deklaracje osobowe RSA, RCA i RPA.
- Automatyczne tworzenie dokumentów rozliczeniowych poprzez wykorzystanie kreatora (opcja tworzenia dokumentów rozliczeniowych - automatyczne tworzenie korekt dokumentów rozliczeniowych). e. Korygowanie dokumentów rozliczeniowych (korekty składek ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, korekty zasiłków i nieobecności spowodowanych chorobą, korekty wartości funduszu pracy i funduszu gwarantowanych świadczeń pracowniczych).
- Automatyczne tworzenie dokumentów korygujących z wykorzystaniem kreatora.
- Dokumenty: RCA, RSA, RPA i DRA.
- Dokumenty specjalne ZUS IWA i ZUS ZSWA
- Dokumenty specjalne ZUS IWA i ZUS ZSWA oraz okresowa i roczna informacja dla osoby ubezpieczonej.
- Zasady tworzenia i terminy przesyłania dokumentów specjalnych za pośrednictwem programu Płatnik.
- Prace w warunkach specjalnych i w pracach o szczególnym charakterze.
- Wpis prac szczególnych w rejestrze ubezpieczonego.
- Współpraca z działem BHP a zakres informacji w dokumencie ZUS IWA,
- Tworzenie dokumentu ZUS IWA.
- Automatyczne tworzenie dokumentu ZUS ZSWA z wykorzystaniem kreatora.
- Dokumenty: IWA i ZSWA oraz informacje okresowe i roczne dla osoby ubezpieczeniowej.
- Wysyłanie dokumentów za pośrednictwem programu Płatnik
- Rodzaje wysyłki dokumentów do ZUS.
- Tworzenie zestawów dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz tworzenie korekt zestawów dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych.
- Obsługa dokumentów w zestawach i ich weryfikacja.
- Zasady obowiązujące przy tworzeniu zestawów dokumentów oraz lista najczęstszych błędów generowanych przez program w trakcie dołączania i weryfikacji dokumentów w zestawie.
- Wysyłka zestawów do ZUS.
- Tworzenie informacji okresowych i rocznych dla ubezpieczonych
- Okresowa i roczna informacja dla osoby ubezpieczonej.
- Korekty dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych
- Omówienie korekt dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych przesyłanych do ZUS.
- Korekty deklaracji zgłoszeniowych.
- Korekty deklaracji rozliczeniowych.
- Samoczynne korekty danych osoby ubezpieczonej przez ZUS.
Cena i Faktura
Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Agata Żukiewicz
Trudne i nudne tematy przedstawione w przejrzysty i budzący zainteresowanie sposób. byłam w stanie przez 4h się skupić i wszystko rozumieć.
adriana bojanowska
Dziękuję za szkolenie i rzetelną wiedzę. Chętnie skorzystam z dalszej części szkolenia odnośnie naliczania płac.
Katarzyna Kajak
Szkolenie, przeprowadzone bardzo dobrze, konkretnie zrozumiale i trochę z humorem :) wszystkie materiały dobrze przygotowane.

Maciej Derwisz
4.5 3 opinii
Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.
Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!
Data i godzina szkolenia
- Online
- 21 października 2024 r.
- 10:00 - 14:00
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe
Zapisz się i bądź na bieżąco
Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.