Rachunkowość jednostek oświatowych z uwzględnieniem zmian dotyczących szkół i przedszkoli
PEWNY TERMIN
1. VAT w oświacie w świetle interpretacji Ministerstwa Finansów z 16 czerwca 2020 r.
2. Opłaty za posiłki
- zasady odpłatności dla uczniów oraz pracowników pedagogicznych niepedagogicznych w przedszkolu i szkole
- ewidencja księgowa opłat za posiłki (opłata za posiłek jako dochód oraz jako wpływ na WRD)
- ewidencja księgowa należności niezapłaconych w terminie
- ewidencja odsetek (jak naliczyć odsetki w szkole i przedszkolu).
3. Wynajem i udostępnianie pomieszczeń szkolnych
- opodatkowanie w zakresie VAT
- opodatkowanie pomieszczeń sportowych oraz innych niż sportowe
- przykłady rozliczania świadczenia usług wynajmu i udostępniania pomieszczeń szkolnych
4. Wydzielony Rachunek Dochodów
- co powinna zawierać uchwała o utworzeniu WRD
- przeznaczenie środków zgromadzonych na wydzielonym rachunku dochodów
- ewidencja księgowa środków na wydzielonym rachunku dochodów własnych
- jak sporządzić sprawozdanie Rb-34S
5. Klasyfikacja budżetowa – najczęściej występujące nieprawidłowości w świetle kontroli RIO:
- najczęściej występujące problemy w zakresie paragrafów dochodów i wydatków (§ 069 „Wpływy z różnych opłat”, § 083 „Wpływy z usług”, § 097 „Wpływy z rożnych dochodów”)
- najczęściej występujące problemy w zakresie paragrafów wydatków (wynagrodzenia oraz inne wydatki wynikające ze stosunku pracy, materiały i wyposażenie, zakup pomocy dydaktycznych, wydatki na wyjazdy służbowe, jak ujmować koszty szkoleń i konferencji, paragrafy inwestycyjne – ulepszenie środków trwałych, kwota graniczna 10 000 zł)
6. Środki trwałe w jednostkach oświatowych
- dokumenty księgowe dotyczące środków trwałych
- ustalenie wartości środka trwałego
- aktualizacja wartości środka trwałego
- zaprzestanie ujmowania środka trwałego w księgach – sprzedaż, nieodpłatne przekazanie, likwidacja, stwierdzenie niedoboru
7. Inwentaryzacja w jednostkach oświatowych
- w jakim celu przeprowadza się inwentaryzację
- zakres odpowiedzialności – kto i za co odpowiada
- częstotliwość i terminy przeprowadzenia inwentaryzacji
- spis z natury jako podstawa metoda inwentaryzacji
- potwierdzenie sald
- weryfikacja sald
- jak przeprowadzić inwentaryzację w dobie pandemii COVID-19
- odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji.
Cena i Faktura
Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
magister prawa, absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe z…
magister prawa, absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu rachunkowości w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania oraz program „Prawo europejskie w praktyce” na swojej macierzystej uczelni. Specjalistka z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie finansów publicznych, rachunkowości oraz sprawozdawczości budżetowej.
Zobacz pełny opis
Schowaj pełny opis
Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.
Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!
Data i godzina szkolenia
- Online
- 18 listopada 2024 r.
- 10:00 - 14:00
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe
Zapisz się i bądź na bieżąco
Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.