Rachunkowość jednostek oświatowych z uwzględnieniem zmian dotyczących szkół i przedszkoli

PEWNY TERMIN

1. VAT w oświacie w świetle interpretacji Ministerstwa Finansów z 16 czerwca 2020 r.

2. Opłaty za posiłki

  • zasady odpłatności dla uczniów oraz pracowników pedagogicznych niepedagogicznych w przedszkolu i szkole
  • ewidencja księgowa opłat za posiłki (opłata za posiłek jako dochód oraz jako wpływ na WRD)
  • ewidencja księgowa należności niezapłaconych w terminie
  • ewidencja odsetek (jak naliczyć odsetki w szkole i przedszkolu).

3. Wynajem i udostępnianie pomieszczeń szkolnych

  • opodatkowanie w zakresie VAT
  • opodatkowanie pomieszczeń sportowych oraz innych niż sportowe
  • przykłady rozliczania świadczenia usług wynajmu i udostępniania pomieszczeń szkolnych

4. Wydzielony Rachunek Dochodów

  • co powinna zawierać uchwała o utworzeniu WRD
  • przeznaczenie środków zgromadzonych na wydzielonym rachunku dochodów
  • ewidencja księgowa środków na wydzielonym rachunku dochodów własnych
  • jak sporządzić sprawozdanie Rb-34S

5. Klasyfikacja budżetowa – najczęściej występujące nieprawidłowości w świetle kontroli RIO:

  • najczęściej występujące problemy w zakresie paragrafów dochodów i wydatków (§ 069 „Wpływy z różnych opłat”, § 083 „Wpływy z usług”, § 097 „Wpływy z rożnych dochodów”)
  • najczęściej występujące problemy w zakresie paragrafów wydatków (wynagrodzenia oraz inne wydatki wynikające ze stosunku pracy, materiały i wyposażenie, zakup pomocy dydaktycznych, wydatki na wyjazdy służbowe, jak ujmować koszty szkoleń i konferencji, paragrafy inwestycyjne – ulepszenie środków trwałych, kwota graniczna 10 000 zł)

6. Środki trwałe w jednostkach oświatowych

  • dokumenty księgowe dotyczące środków trwałych
  • ustalenie wartości środka trwałego
  • aktualizacja wartości środka trwałego
  • zaprzestanie ujmowania środka trwałego w księgach – sprzedaż, nieodpłatne przekazanie, likwidacja, stwierdzenie niedoboru

7. Inwentaryzacja w jednostkach oświatowych

  • w jakim celu przeprowadza się inwentaryzację
  • zakres odpowiedzialności – kto i za co odpowiada
  • częstotliwość i terminy przeprowadzenia inwentaryzacji
  • spis z natury jako podstawa metoda inwentaryzacji
  • potwierdzenie sald
  • weryfikacja sald
  • jak przeprowadzić inwentaryzację w dobie pandemii COVID-19
  • odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji.

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

magister prawa, absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe z…
magister prawa, absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu rachunkowości w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania oraz program „Prawo europejskie w praktyce” na swojej macierzystej uczelni. Specjalistka z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie finansów publicznych, rachunkowości oraz sprawozdawczości budżetowej.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 18 listopada 2024 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.