Rozliczanie Wspólnot Mieszkaniowych - Wszystko o finansach wspólnot mieszkaniowych, prowadzeniu jej rachunków, rozliczaniu mediów oraz podatkach.

  1. Wprowadzanie do przepisów prawa regulujących działalność wspólnoty mieszkaniowej.
    1. Ustawa o własności lokali – akt regulujący gospodarkę finansową wspólnot
    2. Kodeks cywilny
  2. Nieruchomości wspólna, lokale oraz członkowie wspólnoty – czyli zakres podmiotowy i przedmiotowy „księgowości” wspólnot
    1. Prawo własności we wspólnocie
    2. Granica nieruchomości wspólnej
    3. Samodzielny lokal i wyodrębniony lokal
    4. Udziały
    5. Członkowie wspólnoty
  3. Powstanie wspólnoty mieszkaniowej.
    1. Akt założycielski
    2. Rejestracja
  4. Statut czy umowa o sposobie zarządu nieruchomością wspólną
  5. Organy wspólnoty mieszkaniowej
    1. Zarząd wspólnoty
      1. Skład i odpowiedzialność zarządu oraz jego członków
      2. Obowiązki i prawa i zarządu
  6. Prawa i obowiązki członków wspólnoty
  7. Gospodarka finansowa w „małej” i „dużej” wspólnocie
  8. Zebrania wspólnoty – najważniejszego organu kontrolnego wspólnoty
    1. Zwoływanie
    2. Głosowanie nad uchwałami
    3. Protokołowanie zebrania
    4. Zaskarżanie uchwał
  9. Plan gospodarczy
    1. Co to są „koszty zarządu”
    2. Opłaty na pokrycie kosztów zarządu (tzw. „zaliczki”)
    3. Dodatkowe przychody wspólnoty – tak zwane pożytki
    4. Zagospodarowanie nadwyżki lub straty
    5. Wynagrodzenie członków zarządu
  10. Przyjęcie innych uchwał istotnych dla gospodarki finansowej wspólnot
    1. Określenie granicy części wspólnej
    2. Koszty eksploatacji urządzeń lub części budynku nie służących do użytku wszystkich właścicieli
    3. Forma rozliczeń we wspólnocie
    4. Rachunek bankowy wspólnoty
  11. Finanse wspólnoty mieszkaniowej
    1. Określenie zakresu i sposobu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej wspólnoty
    2. Podatek dochodowy od osób prawnych
    3. Podatek VAT we wspólnocie mieszkaniowej
    4. Fundusz remontowy
    5. Windykacja dłużników
  12. Sprawozdawczość wspólnot
    1. Zebranie sprawozdawcze
    2. Sprawozdanie finansowe
    3. Absolutorium
  13. Podatek od nieruchomości
  14. Rozliczenia mediów
    1. media i ich specyfika
    2. Ustawa Prawo energetyczne:
      1. regulacje ustawowe
      2. Kary za nie stosowanie przepisów ustawy Prawo Energetyczne
    3. Rozporządzenie Ministra Klimatu I Środowiska z dnia 7 grudnia 2021 r.
      1. wymagania techniczne i ekonomiczne
      2. współczynniki, minimalny i maksymalny koszt zmienny
      3. zakresy obowiązkowych informacji
    4. Ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków
    5. Ustawa o utrzymaniu czystości w gminach
    6. Regulamin rozliczania ciepła (mediów)
    7. Czy refakturujemy media właścicielom lokali?
    8. Zasady doboru urządzeń pomiarowych
    9. Pozostałe zagadnienia:
      1. Czy opomiarować punkty czerpalne wody poza lokalami?
      2. Legalizacja wodomierzy i ciepłomierzy
      3. Braki opomiarowania, odczytów lub niezgodność odczytów
      4. sposoby rozliczenia
      5. Uchyb
      6. Nieudostępnienie lokalu dla odczytania zużycia
      7. Rozliczanie zużycia wody w przypadku braku urządzeń pomiarowych
      8. Weryfikacja i kontrola rozliczeń
      9. Dostęp do danych w świetle przepisów RODO i ustawy o ochronie danych osobowych
      10. Przedawnienie rozliczenia mediów

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniow…
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi oraz remontami i rewitalizacją obiektów wspólnot mieszkaniowych. Jest związany z nieruchomościami od ponad 30 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 prowadzi dwie firmy działające w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów. W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy. Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urządów. Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 30 kwietnia 2025 r.
  • 10:00 - 14:00
  • 399zł + 23% VAT za uczestnika

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Data: 30 kwietnia 2025
Godzina: 10:00 - 14:00
Cena: 399zł + 23% VAT

Zapisz się teraz!