Transport drogowy krajowy i międzynarodowy – umowy, ubezpieczenia, dochodzenie roszczeń (Prawo przewozowe, Konwencja CMR)

  1. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

  2. czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu

  3. zakres odpowiedzialności spedytora
  4. najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji, uwaga na „dziwne klauzule” i kary umowne (omówienie przypadków)
  5. skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
  6. czego klient ma prawo wymagać od spedytora, a czego raczej nie
  7. czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi
  8. instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora
  9. reklamacje z tytułu umowy spedycji, kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik
  10. problem fałszywych przewoźników i podwykonawców – procedury zaradcze

  11. Omówienie proponowanych zmian w ustawie o transporcie drogowym istotne dla nadawców, spedytorów, logistyków

  12. zakaz zlecania przewozu krajowego, międzynarodowego, kabotażowego podmiotom nieposiadającym zezwolenia/licencji na takie przewozy

  13. spedytor, nadawca, podwykonawca ma obowiązek sprawdzenia uprawnień przewoźnika i posiadania u siebie kopi stosownych zezwoleń, uprawnień, licencji przewoźnika (okres przechowania 5 lat)
  14. obowiązek przekazania przewoźnikowi (musi nim dysponować kierowca) potwierdzenia zlecenia transportowego, aby organy kontrolne mogły ustalić kto zlecił transport
  15. wysokie kary

    1. za zlecenie przewozu podmiotowi nieuprawnionemu 200 000 zł
    2. za brak przekazania przewoźnikowi „potwierdzenia zlecenie transportowego” 1500 zł
    3. za brak archiwizacji dokumentów 100 000 zł
    4. suma kar podczas jednej kontroli u nadawcy, spedytora, podwykonawcy do 1 000 000 zł
  16. Ubezpieczenia

  17. OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika, a nie ładunek

  18. można mieć rację, ale nie mieć pieniędzy
  19. zakres ubezpieczenia CARGO
  20. czy CARGO zapłaci, gdy przewoźnik odpowiada za szkodę
  21. co obowiązkowo należy sprawdzić w ubezpieczeniu przewoźnika (a z reguły tego nie robi)

  22. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów w transporcie krajowym i międzynarodowym (Prawo przewozowe, Konwencja CMR)

  23. podstawy prawne

  24. zakres odpowiedzialności przewoźnika
  25. ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
  26. przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  27. niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron), np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej
  28. kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe – podstawy prawne
  29. umowa to podstawa, a list przewozowy jest dowodem tej umowy
  30. najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych
  31. zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych
  32. najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych
  33. postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca
  34. procedury reklamacyjne: Konwencja CMR, Prawo przewozowe (znaczące różnice)

  35. Pytania, dyskusja, podsumowanie szkolenia

Cena i Faktura

Cena: 999zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
avatar checked-mark

Piotr Paszek

Doradca podatkowy, Prawnik

Doradca podatkowy, prawnik, Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich w międzynarodowej firmie doradczej. Specjalizuje się w zakresie podatku akcyzow…
Doradca podatkowy, prawnik, Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich w międzynarodowej firmie doradczej. Specjalizuje się w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT a także prawa energetycznego. Posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego dla przedsiębiorstw z różnorodnych branż, autor publikacji dotyczących między innymi podatku VAT jak również podatku akcyzowego, odniósł wiele sukcesów reprezentując przedsiębiorców w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi, doświadczony wykładowca tematyki podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem podatku akcyzowego oraz podatku VAT, rekomendowany doradca w zakresie podatku akcyzowego – w oparciu o ranking Rzeczpospolitej z 29 kwietnia 2020 r.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 8 czerwca 2025 r.
  • 12:00 - 16:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098