Umowy cywilnoprawne 2025 wszystko na temat umów zlecenie, umów o działo oraz umowy B2B w 2025 r.

  1. Planowane zmiany w zakresie oskładkowania umów cywilnoprawnych w 2025r.
  2. Rodzaje umów cywilnoprawnych:
    1. Umowa zlecenia – co nowego?
    2. Umowa o dzieło
    3. Umowy i kontrakty handlowe z uwzględnieniem najnowszych zmian.
  3. Ubezpieczenia zleceniobiorców:
    1. Umowa zlecenia z własnym pracownikiem lub na rzecz własnego pracodawcy.
    2. Umowa zlecenia z pracownikiem innej firmy.
    3. Umowa zlecenia z pracownikami własnymi lub obcymi korzystającymi z urlopu bezpłatnego lub wychowawczego.
    4. Umowa zlecenia z własnym pracownikiem w trakcie urlopu macierzyńskiego lub rodzicielskiego.
    5. Umowa zlecenia z emerytem/ rencistą.
    6. Umowa zlecenia z osobą świadczącą usługi w ramach kilku umów zlecenia.
    7. Umowa zlecenia z osobą uczącą się do 26 roku życia.
    8. Umowa zlecenia dla członka Rady Nadzorczej.
    9. Umowa zlecenia z osobą prowadzącą działalność gospodarczą.
  4. Zasady podlegania pod ubezpieczenia społeczne osób świadczących usługi na podstawie umowy o dzieło:
    1. Umowa o dzieło z własnym pracownikiem.
    2. Umowa o dzieło z pozostałymi osobami.
  5. Płatnik składek a zgłaszający do ubezpieczeń – najnowsze uprawnienia ZUS:
    1. Różnice między płatnikiem składek, a zgłaszającym do ubezpieczeń.
    2. Kompetencje ZUS w zakresie ustalania płatnika składek przy zbiegu tytułów do ubezpieczenia.
    3. Konsekwencje zmiany podmiotu zgłaszającego do ubezpieczeń na płatnika składek.
  6. Umowy zlecenia – rozliczanie świadczeń – zasady i schemat działania:
    1. Zasady ustalania wysokości przysługującego wynagrodzenia.
    2. Konsekwencje wprowadzenia minimalnej stawki godzinowej.
    3. Konsekwencje zmian w zakresie terminu zapłaty za świadczone usługi – jak prawidłowo po zmianach rozliczać umowy zawarte na okres dłuższy jak 1 miesiąc?
    4. Ustalanie wysokości składek na ubezpieczenia społeczne.
    5. Limit podstawy składek.
    6. Świadczenia zwolnione ze składek.
    7. Zaliczka na podatek dochodowy z uwzględnieniem najnowszych zmian.
    8. Ustalanie kosztów uzyskania przychodu.
    9. Zryczałtowany podatek od przychodów.
    10. Ustalanie wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne.
    11. Ustalanie wysokości składki na PPK.
  7. Umowy o dzieło – rozliczanie świadczeń.
    1. Zaliczka na podatek dochodowy.
    2. Ustalanie kosztów uzyskania przychodu.
    3. Limit autorskich kosztów uzyskania przychodu.
    4. Zryczałtowany podatek od przychodów.
  8. Umowa b2b.
    1. jakie dokumenty pozyskać od partnera handlowego przed podpisaniem umowy?
    2. jakie elementy powinna zawierać dobra umowa?
    3. jakich błędów w umowach się wystrzegać?
    4. jakie terminy płatności można stosować w umowach?
    5. jak określić w umowie jasne i proste zasady dotyczące gwarancji i reklamacji?
    6. jak wprowadzić do umowy zaawansowane klauzule bezpieczeństwa?
    7. kiedy zapisy w umowie są niezgodne z prawem?
    8. jak renegocjować warunki kontraktu?
    9. kiedy umowa zostaje uznana za nienależycie wykonaną?
    10. kiedy umowa zostaje uznana za rozwiązaną?
  9. Zasady ustalania świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa dla zleceniobiorców:
    1. Ustalanie prawa do świadczeń.
    2. Zasady ustalania wysokości podstawy świadczeń
  10. Świadczenia ponoszone na rzecz osoby zatrudnionej na podstawie umowy cywilnoprawnej.
  11. Potrącenia z umów cywilnoprawnych.
  12. ZFŚS a zleceniobiorcy.
  13. Warsztat tworzenia umów – jak stworzyć dobrą umowę.
    1. Umowa zlecenie.
    2. Umowa o dzieło.
    3. Prosta umowa b2b.
  14. Konsultacje z prelegentem.

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Beata Klimas

Dyrektor

Pani Adriana zaprezentowała szkoleniem bardzo wysoki poziom profesjonalizmu. Szkolenie było stsunkowo krótkie acz bardzo treściwe. W efekcie dostępność, w szeroko pojętym rozumieniu, stała się dla mnie bardziej zrozumiała niż po zapoznaniu się z samymi tylko przepisamui prawa. Przygotowane materiały są bardzo dla mnie pomocne i już z nich korzystam. Jestem wdzięczna za wszystkie rady praktyka jakich udzieliła przy okazji Pani Adriana. Z czystym sumieniem kciuk w górę.

Elżbieta Orzech

dyrektor

Polecam. Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Duży plus za przykłady oraz odpowiedzi na pytania z czatu na bieżąco.

Anita Rzepa- Kozłowska

Podinspektor

Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze, profesjonalny przekaz informacji. Dziękuję

Marian Kmieciak

inspektor

Było to co potrzebne.

Małgorzata Krysiak

Dyrektor Szkoły

Szkolenie doskonałe pod względem merytrycznym, wykładowczyni bardzo konkretna i zorientowana w temacie dostępności

Anna Dreger

koordynator ds. dostępności

Dobrze przygotowana, kontaktowa,

Żaneta Mazurkiewicz

wicedyrektor szkoły

Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze, profesjonalny przekaz informacji, bardzo dobry kontakt ze słuchaczami. Jestem bardzo zadowolona z materiałów. Dziękuję

Martyna Winkowska

pomoc administracyjna

Szkolenie prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Wiedza potrzebna i praktyczna, szybkie reagowanie na zadawane pytania. Ogólne wrażenia po szkoleniu bardzo dobre.

Elżbieta Łuczyńska

księgowa

Bardzo dobry przekaz informacji

Emilia Bocheńska

Super wykładowca

Ewelina Głębocka

Specjalista ds. Gospodarowania Odpadami

Szkolenie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Szkolenie rewelacyjne, Ne jestem zwolenniczką spotkań on-line bo, nie ukrywając, interakcja z prowadzącym jest naprawdę słaba. Tutaj jest zupełnie inaczej. Pani Adriana od razu odpowiada na zadane jej pytanie wyczerpująco, konkretnie. W ogóle ma taki "zmysł" wychwycenia sedna zadanego pytania, co, umówmy się, w pytaniach zadanych na chacie (pisanych) jest ciężko. Doskonały specjalista w swojej dziedzinie. Prowadzenie szkolenia w miłej formie, prostym językiem, bez zbędnego okraszania prawniczym sloganem. Wszystko jednak poparte obowiązującym stanem prawnym z uwzględnieniem konkretnego paragrafu, przykładami wyroków sądowych i życiem. Szczerze polecam.

Jacek Kmieć

właściciel

Bardzo dobre szkolenie, do rzeczy, profesjonalnie.

Barbatra Nowicka

specjalista - sekretariat

Pani Adriana Głuchowska bardzo jasno i dla mnie zrozumiale prowadziła szkolenie.

Mariusz Jaszczuk

Zastępnca Prezesa Zarządu

Szkolenie poprowadzone sprawnie. Najważniejsze zagadnienia wyjaśnione rzeczowo i przystępnym językiem. Temat aktualny i bardzo przydatny.

Monika Zamarja

właściciel

Wykładowca merytoryczny , przystępnie przekazuje wiedzę, komunikatywny i sympatyczny.

avatar checked-mark

Adriana Głuchowska

Ekspert, doradca

4.5 112 opinii

7000+
Przeszkolonych
900+
Szkoleń

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publi…
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym Polityk Bezpieczeństwa Informacji dla sektora publicznego. Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła ponad kilkanaście tysięcy osób, przeprowadzając setki szkoleń.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 20 lutego 2025 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.