Umowy cywilnoprawne 2025. Kompendium wiedzy na temat umów zlecenie, umów o dzieło oraz umowy B2B – szkolenie online

  1. Rodzaje umów cywilnoprawnych w 2025 roku:
    1. Umowa zlecenia – co nowego krok po kroku?
    2. Umowa o dzieło – zmiany w 2025 roku.
    3. Umowy i kontrakty handlowe z uwzględnieniem najnowszych zmian w praktyce.
  2. Ubezpieczenia zleceniobiorców w 2025 roku:
    1. Umowa zlecenia z własnym pracownikiem lub na rzecz własnego pracodawcy.
    2. Umowa zlecenia z pracownikiem innej firmy.
    3. Umowa zlecenia z pracownikami własnymi lub obcymi korzystającymi z urlopu bezpłatnego lub wychowawczego – jak działać w praktyce?
    4. Umowa zlecenia z własnym pracownikiem w trakcie urlopu macierzyńskiego lub rodzicielskiego.
    5. Umowa zlecenia z emerytem/ rencistą – krok po kroku.
    6. Umowa zlecenia z osobą świadczącą usługi w ramach kilku umów zlecenia – w praktyce.
    7. Umowa zlecenia z osobą uczącą się do 26 roku życia.
    8. Umowa zlecenia dla członka Rady Nadzorczej.
    9. Umowa zlecenia z osobą prowadzącą działalność gospodarczą.
  3. Zasady podlegania pod ubezpieczenia społeczne osób świadczących usługi na podstawie umowy o dzieło w 2025 roku, krok po kroku:
    1. Umowa o dzieło z własnym pracownikiem.
    2. Umowa o dzieło z pozostałymi osobami.
  4. Płatnik składek a zgłaszający do ubezpieczeń – najnowsze zmiany i kompetencje ZUS:
    1. Różnice między płatnikiem składek, a zgłaszającym do ubezpieczeń.
    2. Kompetencje ZUS w zakresie ustalania płatnika składek przy zbiegu tytułów do ubezpieczenia.
    3. Konsekwencje zmiany podmiotu zgłaszającego do ubezpieczeń na płatnika składek. – najnowsze zasady
  5. Umowy zlecenia – rozliczanie świadczeń – zasady i schemat działania w 2025 roku:
    1. Zasady ustalania wysokości przysługującego wynagrodzenia – najnowsze wytyczne.
    2. Konsekwencje wprowadzenia minimalnej stawki godzinowej.
    3. Konsekwencje zmian w zakresie terminu zapłaty za świadczone usługi – jak prawidłowo po zmianach rozliczać umowy zawarte na okres dłuższy jak 1 miesiąc?
    4. Ustalanie wysokości składek na ubezpieczenia społeczne.
    5. Limit podstawy składek – co się zmienia?.
    6. Świadczenia zwolnione ze składek.
    7. Zaliczka na podatek dochodowy – uwzględnienie najnowszych zmian.
    8. Ustalanie kosztów uzyskania przychodu.
    9. Zryczałtowany podatek od przychodów.
    10. Ustalanie wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne w 2025 roku.
  6. Umowy o dzieło w 2025 roku – rozliczanie świadczeń.
    1. Zaliczka na podatek dochodowy.
    2. Ustalanie kosztów uzyskania przychodu.
    3. Limit autorskich kosztów uzyskania przychodu.
    4. Zryczałtowany podatek od przychodów.
  7. Umowa b2b – krok po kroku.
    1. jakie dokumenty pozyskać od partnera handlowego przed podpisaniem umowy?
    2. kluczowe elementy dobrej umowy – jak to wygląda w praktyce?
    3. jakich błędów unikać w umowach?
    4. jakie terminy płatności można stosować w umowach?
    5. jak określić w umowie jasne i proste zasady dotyczące gwarancji i reklamacji?
    6. jak wprowadzić do umowy zaawansowane klauzule bezpieczeństwa?
    7. kiedy zapisy w umowie są niezgodne z prawem?
    8. renegocjacja warunków kontraktu – jak to zrobić?
    9. kiedy umowa zostaje uznana za nienależycie wykonaną?
    10. kiedy umowa zostaje uznana za rozwiązaną?
  8. Zasady ustalania świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa dla zleceniobiorców:
    1. Ustalanie prawa do świadczeń.
    2. Zasady ustalania wysokości podstawy świadczeń
  9. Świadczenia ponoszone na rzecz osoby zatrudnionej na podstawie umowy cywilnoprawnej – co obejmuje?
  10. Potrącenia z umów cywilnoprawnych – zasady i limity.
  11. ZFŚS a zleceniobiorcy.
  12. Warsztat tworzenia umów – jak stworzyć dobrą umowę.
    1. Tworzenie umowy zlecenia krok po kroku.
    2. Tworzenie umowy o dzieło – na co zwrócić uwagę?
    3. Tworzenie prostej umowy b2b.
  13. Konsultacje z prelegentem.

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
avatar checked-mark

Piotr Paszek

Doradca podatkowy, Prawnik

Doradca podatkowy, prawnik, Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich w międzynarodowej firmie doradczej. Specjalizuje się w zakresie podatku akcyzow…
Doradca podatkowy, prawnik, Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich w międzynarodowej firmie doradczej. Specjalizuje się w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT a także prawa energetycznego. Posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego dla przedsiębiorstw z różnorodnych branż, autor publikacji dotyczących między innymi podatku VAT jak również podatku akcyzowego, odniósł wiele sukcesów reprezentując przedsiębiorców w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi, doświadczony wykładowca tematyki podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem podatku akcyzowego oraz podatku VAT, rekomendowany doradca w zakresie podatku akcyzowego – w oparciu o ranking Rzeczpospolitej z 29 kwietnia 2020 r.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 4 czerwca 2025 r.
  • 10:00 - 14:00
  • 399zł + 23% VAT za uczestnika

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Data: 4 czerwca 2025
Godzina: 10:00 - 14:00
Cena: 399zł + 23% VAT

Zapisz się teraz!