Umowy cywilnoprawne w 2024 roku

  1. Rodzaje umów cywilnoprawnych w 2024 roku:
    • Umowa zlecenia – co nowego?
    • Umowa o dzieło – zmiany w 2024 roku.
    • Umowy i kontrakty handlowe z uwzględnieniem najnowszych zmian.
  2. Ubezpieczenia zleceniobiorców w 2024 roku:
    • Umowa zlecenia z własnym pracownikiem lub na rzecz własnego pracodawcy.
    • Umowa zlecenia z pracownikiem innej firmy.
    • Umowa zlecenia z pracownikami własnymi lub obcymi korzystającymi z urlopu bezpłatnego lub wychowawczego.
    • Umowa zlecenia z własnym pracownikiem w trakcie urlopu macierzyńskiego lub rodzicielskiego.
    • Umowa zlecenia z emerytem/ rencistą.
    • Umowa zlecenia z osobą świadczącą usługi w ramach kilku umów zlecenia.
    • Umowa zlecenia z osobą uczącą się do 26 roku życia.
    • Umowa zlecenia dla członka Rady Nadzorczej.
    • Umowa zlecenia z osobą prowadzącą działalność gospodarczą.
  3. Zasady podlegania pod ubezpieczenia społeczne osób świadczących usługi na podstawie umowy o dzieło w 2024 roku:
    • Umowa o dzieło z własnym pracownikiem.
    • Umowa o dzieło z pozostałymi osobami.
  4. Płatnik składek a zgłaszający do ubezpieczeń – najnowsze uprawnienia ZUS:
    • Różnice między płatnikiem składek, a zgłaszającym do ubezpieczeń.
    • Kompetencje ZUS w zakresie ustalania płatnika składek przy zbiegu tytułów do ubezpieczenia.
    • Konsekwencje zmiany podmiotu zgłaszającego do ubezpieczeń na płatnika składek.
  5. Umowy zlecenia – rozliczanie świadczeń – zasady i schemat działania w 2024 roku:
    • Zasady ustalania wysokości przysługującego wynagrodzenia.
    • Konsekwencje wprowadzenia minimalnej stawki godzinowej.
    • Konsekwencje zmian w zakresie terminu zapłaty za świadczone usługi – jak prawidłowo po zmianach rozliczać umowy zawarte na okres dłuższy jak 1 miesiąc?
    • Ustalanie wysokości składek na ubezpieczenia społeczne.
    • Limit podstawy składek.
    • Świadczenia zwolnione ze składek.
    • Zaliczka na podatek dochodowy z uwzględnieniem najnowszych zmian.
    • Ustalanie kosztów uzyskania przychodu.
    • Zryczałtowany podatek od przychodów.
    • Ustalanie wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne w 2024 roku.
    • Ustalanie wysokości składki na PPK.
  6. Umowy o dzieło w 2024 roku – rozliczanie świadczeń.
    • Zaliczka na podatek dochodowy.
    • Ustalanie kosztów uzyskania przychodu.
    • Limit autorskich kosztów uzyskania przychodu.
    • Zryczałtowany podatek od przychodów.
  7. Umowa b2b.
    • jakie dokumenty pozyskać od partnera handlowego przed podpisaniem umowy?
    • jakie elementy powinna zawierać dobra umowa?
    • jakich błędów w umowach się wystrzegać?
    • jakie terminy płatności można stosować w umowach?
    • jak określić w umowie jasne i proste zasady dotyczące gwarancji i reklamacji?
    • jak wprowadzić do umowy zaawansowane klauzule bezpieczeństwa?
    • kiedy zapisy w umowie są niezgodne z prawem?
    • jak renegocjować warunki kontraktu?
    • kiedy umowa zostaje uznana za nienależycie wykonaną?
    • kiedy umowa zostaje uznana za rozwiązaną?
  8. Zasady ustalania świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa dla zleceniobiorców:
    • Ustalanie prawa do świadczeń.
    • Zasady ustalania wysokości podstawy świadczeń w 2024 roku.
  9. Świadczenia ponoszone na rzecz osoby zatrudnionej na podstawie umowy cywilnoprawnej.
  10. Potrącenia z umów cywilnoprawnych.
  11. ZFŚS a zleceniobiorcy.
  12. Warsztat tworzenia umów – jak stworzyć dobrą umowę.
    • Umowa zlecenie.
    • Umowa o dzieło.
    • Prosta umowa b2b.
  13. Konsultacje z prelegentem.

Cena i Faktura

Cena: 388zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Beata Klimas

Dyrektor

Pani Adriana zaprezentowała szkoleniem bardzo wysoki poziom profesjonalizmu. Szkolenie było stsunkowo krótkie acz bardzo treściwe. W efekcie dostępność, w szeroko pojętym rozumieniu, stała się dla mnie bardziej zrozumiała niż po zapoznaniu się z samymi tylko przepisamui prawa. Przygotowane materiały są bardzo dla mnie pomocne i już z nich korzystam. Jestem wdzięczna za wszystkie rady praktyka jakich udzieliła przy okazji Pani Adriana. Z czystym sumieniem kciuk w górę.

Elżbieta Orzech

dyrektor

Polecam. Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Duży plus za przykłady oraz odpowiedzi na pytania z czatu na bieżąco.

Anita Rzepa- Kozłowska

Podinspektor

Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze, profesjonalny przekaz informacji. Dziękuję

Marian Kmieciak

inspektor

Było to co potrzebne.

Małgorzata Krysiak

Dyrektor Szkoły

Szkolenie doskonałe pod względem merytrycznym, wykładowczyni bardzo konkretna i zorientowana w temacie dostępności

Anna Dreger

koordynator ds. dostępności

Dobrze przygotowana, kontaktowa,

Żaneta Mazurkiewicz

wicedyrektor szkoły

Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze, profesjonalny przekaz informacji, bardzo dobry kontakt ze słuchaczami. Jestem bardzo zadowolona z materiałów. Dziękuję

Martyna Winkowska

pomoc administracyjna

Szkolenie prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Wiedza potrzebna i praktyczna, szybkie reagowanie na zadawane pytania. Ogólne wrażenia po szkoleniu bardzo dobre.

Elżbieta Łuczyńska

księgowa

Bardzo dobry przekaz informacji

Emilia Bocheńska

Super wykładowca

Ewelina Głębocka

Specjalista ds. Gospodarowania Odpadami

Szkolenie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Szkolenie rewelacyjne, Ne jestem zwolenniczką spotkań on-line bo, nie ukrywając, interakcja z prowadzącym jest naprawdę słaba. Tutaj jest zupełnie inaczej. Pani Adriana od razu odpowiada na zadane jej pytanie wyczerpująco, konkretnie. W ogóle ma taki "zmysł" wychwycenia sedna zadanego pytania, co, umówmy się, w pytaniach zadanych na chacie (pisanych) jest ciężko. Doskonały specjalista w swojej dziedzinie. Prowadzenie szkolenia w miłej formie, prostym językiem, bez zbędnego okraszania prawniczym sloganem. Wszystko jednak poparte obowiązującym stanem prawnym z uwzględnieniem konkretnego paragrafu, przykładami wyroków sądowych i życiem. Szczerze polecam.

Jacek Kmieć

właściciel

Bardzo dobre szkolenie, do rzeczy, profesjonalnie.

Barbatra Nowicka

specjalista - sekretariat

Pani Adriana Głuchowska bardzo jasno i dla mnie zrozumiale prowadziła szkolenie.

Mariusz Jaszczuk

Zastępnca Prezesa Zarządu

Szkolenie poprowadzone sprawnie. Najważniejsze zagadnienia wyjaśnione rzeczowo i przystępnym językiem. Temat aktualny i bardzo przydatny.

Monika Zamarja

właściciel

Wykładowca merytoryczny , przystępnie przekazuje wiedzę, komunikatywny i sympatyczny.

avatar checked-mark

Adriana Głuchowska

Ekspert, doradca

4.5 112 opinii

7000+
Przeszkolonych
900+
Szkoleń

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publi…
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym Polityk Bezpieczeństwa Informacji dla sektora publicznego. Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła ponad kilkanaście tysięcy osób, przeprowadzając setki szkoleń.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 12 lutego 2024 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.