Zasady raportowania oraz planowane zmiany w raportowaniu schematów podatkowych w spółdzielniach mieszkaniowych

  1. Ogólne założenia i zasady związane z obowiązkiem identyfikacji i raportowania schematów podatkowych (MDR) – specyfika spółdzielni mieszkaniowych
  2. Podmioty zobowiązane do raportowania schematów podatkowych – definicje, terminy i sposoby raportowania oraz funkcje:
    1. Promotor,
    2. Korzystający,
    3. Wspomagający.
  3. W jakich przypadkach podatnik staje się korzystającym,
  4. Czy tzw. „zwykły podatnik” może zostać promotorem,
  5. Ryzyko spełnienia przesłanek definicji wspomagającego przez pracowników podatnika oraz podmioty zewnętrzne,
  6. Definicja schematu podatkowego z uwzględnieniem specyfiki spółdzielni mieszkaniowych:
    1. Pojęcie „uzgodnienia”,
    2. Kryterium głównej korzyści oraz katalog korzyści podatkowych - przykłady,
    3. Ogólne cechy rozpoznawcza (definicja, katalog, przykłady),
    4. Szczególne cechy rozpoznawcze (definicja, katalog, przykłady),
    5. Inne szczególne cechy rozpoznawcze (definicja, katalog, przykłady).
  7. Podział schematów podatkowych:
    1. Schematy krajowe,
    2. Schematy transgraniczne,
    3. Schematy standaryzowane,
    4. Schematy niestandaryzowane.
  8. Zasady identyfikacji schematów podatkowych:
    1. Zdarzenia rodzące obowiązek raportowania schematów podatkowych,
    2. Przykłady schematów podatkowych w spółdzielniach mieszkaniowych:
      1. PIT,
      2. CIT,
      3. VAT,
      4. PCC,
      5. Podatek od nieruchomości,
      6. Pozostałe.
  9. Wyłączenia z obowiązku raportowania schematów podatkowych,
  10. Terminy i okresy raportowania,
  11. Zakres raportowania,
  12. Treść i forma raportu MDR:
    1. MDR 1 - analiza na przykładzie,
    2. MDR 2,
    3. MDR 3 - analiza na przykładzie,
    4. MDR 4.
  13. Prezentacja przykładu wypełnienia raportu MDR-1,
  14. Prezentacja przykładu wypełnienia raportu MDR-3:
    1. W jakich przypadkach należy złożyć MDR-3,
    2. Zakres niezbędnych danych,
    3. Raportowanie MDR-3 w przypadku wcześniejszego złożenia MDR-1 (czy zawsze istnieje obowiązek MDR-3),
    4. Raportowanie MDR-3 w przypadku braku MDR-1,
    5. Prezentacja przykładu wypełnienia raportu MDR-3:
      1. Sposób wypełnienia formularza,
      2. Najczęściej występujące wątpliwości.
  15. Sposób podpisania dokumentu w przypadku zarządu wieloosobowego,
  16. Konsekwencje podania nieprawdziwych danych,
  17. Pozostałe zagadnienia,
  18. Konsekwencje uchylania się od obowiązku raportowania MDR:
    1. Sankcje karne i metody unikania kary,
    2. Konsekwencje administracyjne.
  19. Wewnętrzna procedura raportowania schematów podatkowych (MDR):
    1. Jak przygotować procedurę raportowania schematów podatkowych,
    2. Konsekwencje braku procedury.
  20. Praktyczne aspekty obowiązku raportowania schematów podatkowych,
  21. Objaśnienia Ministra Finansów w zakresie raportowania MDR,
  22. „Biała lista” schematów podatkowych,
  23. Planowane zmiany w zakresie schematów podatkowych:
    1. Katalog schematów niepodlegających raportowaniu,
    2. Ograniczenie obowiązku przekazywania MDR-3,
    3. Nowe obowiązki informacyjne promotorów,
    4. Obniżenie kar,
    5. Uchylenie niektórych sankcji,
    6. Pozostałe zmiany.

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Agnieszka Gołąb

Główny księgowy

Szkolenie bardzo ciekawe. Przygotowany materiał jest obszerny, ale został przekazany jasno i zrozumiale. Interpretacje i przykłady na pewno ułatwiają zapamiętywanie. Wykładowca doświadczony, posiadający dużą wiedzę. Załączony materiał pozwoli szybko odnaleźć potrzebne treści i informacje. Polecam!

Katarzyna Rawicka

Główna Księgowa

Temat zmian w podatku od nieruchomości zaprezentowany kompleksowo, dobry kontakt w trakcie szkolenia. Dziękuję.

Urszula Cebrat

Czynszowo-księgowe

Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie. Informacje oraz przykłady używane w trakcie szkolenia odpowiadały na moje potrzeby.

avatar checked-mark

Arkadiusz Duda

Doradca podatkowy

4.5 3 opinii

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 16 maja 2025 r.
  • 10:00 - 14:00
  • 399zł + 23% VAT za uczestnika

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Data: 16 maja 2025
Godzina: 10:00 - 14:00
Cena: 399zł + 23% VAT

Zapisz się teraz!