Zasady raportowania oraz planowane zmiany w raportowaniu schematów podatkowych w spółdzielniach mieszkaniowych
- Ogólne założenia i zasady związane z obowiązkiem identyfikacji i raportowania schematów podatkowych (MDR) – specyfika spółdzielni mieszkaniowych
- Podmioty zobowiązane do raportowania schematów podatkowych – definicje, terminy i sposoby raportowania oraz funkcje:
- Promotor,
- Korzystający,
- Wspomagający.
- W jakich przypadkach podatnik staje się korzystającym,
- Czy tzw. „zwykły podatnik” może zostać promotorem,
- Ryzyko spełnienia przesłanek definicji wspomagającego przez pracowników podatnika oraz podmioty zewnętrzne,
- Definicja schematu podatkowego z uwzględnieniem specyfiki spółdzielni mieszkaniowych:
- Pojęcie „uzgodnienia”,
- Kryterium głównej korzyści oraz katalog korzyści podatkowych - przykłady,
- Ogólne cechy rozpoznawcza (definicja, katalog, przykłady),
- Szczególne cechy rozpoznawcze (definicja, katalog, przykłady),
- Inne szczególne cechy rozpoznawcze (definicja, katalog, przykłady).
- Podział schematów podatkowych:
- Schematy krajowe,
- Schematy transgraniczne,
- Schematy standaryzowane,
- Schematy niestandaryzowane.
- Zasady identyfikacji schematów podatkowych:
- Zdarzenia rodzące obowiązek raportowania schematów podatkowych,
- Przykłady schematów podatkowych w spółdzielniach mieszkaniowych:
- PIT,
- CIT,
- VAT,
- PCC,
- Podatek od nieruchomości,
- Pozostałe.
- Wyłączenia z obowiązku raportowania schematów podatkowych,
- Terminy i okresy raportowania,
- Zakres raportowania,
- Treść i forma raportu MDR:
- MDR 1 - analiza na przykładzie,
- MDR 2,
- MDR 3 - analiza na przykładzie,
- MDR 4.
- Prezentacja przykładu wypełnienia raportu MDR-1,
- Prezentacja przykładu wypełnienia raportu MDR-3:
- W jakich przypadkach należy złożyć MDR-3,
- Zakres niezbędnych danych,
- Raportowanie MDR-3 w przypadku wcześniejszego złożenia MDR-1 (czy zawsze istnieje obowiązek MDR-3),
- Raportowanie MDR-3 w przypadku braku MDR-1,
- Prezentacja przykładu wypełnienia raportu MDR-3:
- Sposób wypełnienia formularza,
- Najczęściej występujące wątpliwości.
- Sposób podpisania dokumentu w przypadku zarządu wieloosobowego,
- Konsekwencje podania nieprawdziwych danych,
- Pozostałe zagadnienia,
- Konsekwencje uchylania się od obowiązku raportowania MDR:
- Sankcje karne i metody unikania kary,
- Konsekwencje administracyjne.
- Wewnętrzna procedura raportowania schematów podatkowych (MDR):
- Jak przygotować procedurę raportowania schematów podatkowych,
- Konsekwencje braku procedury.
- Praktyczne aspekty obowiązku raportowania schematów podatkowych,
- Objaśnienia Ministra Finansów w zakresie raportowania MDR,
- „Biała lista” schematów podatkowych,
- Planowane zmiany w zakresie schematów podatkowych:
- Katalog schematów niepodlegających raportowaniu,
- Ograniczenie obowiązku przekazywania MDR-3,
- Nowe obowiązki informacyjne promotorów,
- Obniżenie kar,
- Uchylenie niektórych sankcji,
- Pozostałe zmiany.
Cena i Faktura
Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Agnieszka Gołąb
Szkolenie bardzo ciekawe. Przygotowany materiał jest obszerny, ale został przekazany jasno i zrozumiale. Interpretacje i przykłady na pewno ułatwiają zapamiętywanie. Wykładowca doświadczony, posiadający dużą wiedzę. Załączony materiał pozwoli szybko odnaleźć potrzebne treści i informacje. Polecam!
Katarzyna Rawicka
Temat zmian w podatku od nieruchomości zaprezentowany kompleksowo, dobry kontakt w trakcie szkolenia. Dziękuję.
Urszula Cebrat
Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie. Informacje oraz przykłady używane w trakcie szkolenia odpowiadały na moje potrzeby.

Data i godzina szkolenia
- Online
- 16 maja 2025 r.
- 10:00 - 14:00
- 399zł + 23% VAT za uczestnika
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe
Data: 16 maja 2025
Godzina: 10:00 - 14:00
Cena: 399zł + 23% VAT