Zmiany w Kodeksie Pracy w 2024 roku

  1. Zaktualizowany katalog danych osobowych w procesach rekrutacyjnych i zatrudnienia - co zmieni się w 2024 roku?
    • omówienie danych osobowych, które możemy żądać od kandydata do pracy i samego pracownika w związku z nawiązaniem stosunku pracy;
    • udostępnianie danych osobowych w celach prowadzonego ZFŚS.
  2. Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej
  3. Zmiany w Prawie Pracy – podstawy wdrożenia Dyrektywy work-life balance
  4. Nowy stosunek do urlopów w 2024 roku – praktyczne wnioski po wprowadzeniu najnowszych zmian w prawie pracy.
    • dłuższy urlop rodzicielski
    • urlop opiekuńczy - 5 dni na opiekę nad dzieckiem lub członkiem rodziny
  5. Zmiany w zasiłkach macierzyńskich
    • 70 % zasiłku macierzyńskiego
  6. Nowe formy zwolnienia z pracy w 2024 – praktyka!
    • zwolnienie z pracy z powodu siły wyższej
  7. Całkiem nowe formy organizacji pracy
    • elastyczna organizacja pracy
  8. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowniczej w 2024 roku
    • akta osobowe prowadzone w 2024
    • możliwość przechowywania dokumentów w innym porządku niż chronologicznym;
    • poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe);
    • szczegółowy katalog dokumentacji pracowniczej
    • okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z obowiązujących przepisów.
  9. Doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej.
  10. Wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej
  11. Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją w 2024 roku
  12. Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych
  13. Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia
  14. Zmiany związane z zatrudnianiem pracowników w 2024 oraz jak się do nich przygotować
    • nowe zasady zatrudniania na okres próbny
    • nowe zasady zatrudniania na czas określony
    • możliwość jednoczesnego zatrudniania na podstawie wielu umów o pracę
    • nowa treść umowy o pracę – jakie nowe elementy się pojawią?
    • jakie zmiany powinny pojawić się w treści świadectwa pracy?
    • zatrudnianie w niepełnym wymiarze- nowe zasady
    • szkolenia a czas pracy – nowe zasady
    • wnioski pracownika o zmianę warunków pracy i płacy – kiedy pracownik będzie mógł wystąpić z wnioskiem?
    • zapewnienie prawa pracownika do równoległego zatrudnienia oraz prawo do złożenia wniosku o bezpieczne warunki pracy
    • zapewnienie prawa pracownika do nieodpłatnego szkolenia niezbędnego do wykonywania określonego rodzaju pracy lub do wykonywania pracy na określonym stanowisku
    • w jakich przypadkach będzie niezbędna przyczyna wypowiedzenia umowy o pracę?
    • czy każde wypowiedzenie będzie trzeba konsultować ze związkiem zawodowym?
    • możliwość zaskarżenia powodów zwolnienia pracownika do sądu
    • w jaki sposób pracodawca będzie musiał informować o polityce awansowania pracowników?
    • jakie zmiany zostaną wprowadzone w przepisach dotyczących dyskryminacji?
    • jakie wnioski i dokumenty będą mogły być składane elektronicznie?
  15. Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę – praktyka na rok 2024!!!
    • Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem;
    • Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.
  16. Świadectwo pracy
    • terminy na wydanie świadectwa pracy;
    • żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika;
    • treść świadectwa pracy.
  17. Zmiany w zakresie pracy zdalnej w 2024 roku
  18. Czas pracy w 2024 roku
    • systemy czasu pracy - zasady ich stosowania i rozliczania;
    • ewidencje czasu pracy;
    • wyjścia służbowe i prywatne;
    • samowolne opuszczenie miejsca pracy;
    • delegacje;
    • urlopy;
    • elementy praktyczne rozliczania czasu pracy w 2024 roku.
  19. Zmiany w zakresie kontrolowania trzeźwości pracowników – jak praktycznie podejść do tematu w roku 2024?
    • badanie trzeźwości a kontrola trzeźwości;
    • kiedy i na jakiej podstawie możemy kontrolować trzeźwość pracowników?
  20. Dokumentacja kadrowa w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO na bazie najnowszych wyjaśnień Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  21. Zmiany przepisów dotyczące zakresu obowiązkowej informacji związanej z zatrudnieniem nowych pracowników
    • treść informacji o warunkach zatrudnienia
    • termin na przekazanie informacji pracownikom
    • sposób i forma przekazywania pracownikowi informacji
    • obowiązujący pracownika dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy
    • przysługujące pracownikowi przerwy w pracy
    • przysługujący pracownikowi dobowy i tygodniowy odpoczynek
    • zasady dotyczące przerw w godzinach nadliczbowych i rekompensata
    • zasady przechodzenia ze zmiany na zmianę – w przypadku pracy zmianowej
    • zasady dotyczące przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy – w przypadku kilku miejsc wykonywania pracy
    • składniki wynagrodzenia inne niż określone w umowie o pracę oraz świadczenia pieniężne lub rzeczowe
    • wymiar przysługującego pracownikowi płatnego urlopu, w szczególności wypoczynkowego oraz procedur jego przyznawania i ustalania
    • obowiązująca procedura rozwiązywania stosunku pracy – w tym wymogi formalne, długość okresów wypowiedzenia oraz termin odwołania się do sądu pracy
    • prawo pracownika do szkoleń – ogólne zasady polityki szkoleniowej pracodawcy
    • układ zbiorowy pracy lub inne porozumienie zbiorowe, którym pracodawca jest objęty
    • obowiązek poinformowania pracowników o nazwie instytucji, do której wpływają składki na ubezpieczenia społeczne
    • obowiązek informowania o każdorazowej zmianie adresu siedziby pracodawcy.
  22. Rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej
    • określenie jednostki organizacyjnej pracodawcy, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną
    • wskazanie osoby lub organu odpowiedzialnych za współpracę z pracownikiem wykonującym pracę zdalną oraz upoważnionych do przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania pracy zdalnej.
  23. Skutki dla pracodawcy nieprzekazania pracownikom informacji o warunkach zatrudnienia – sankcje za nieudzielenie prawidłowych informacji.
  24. Przedstawienie i omówienie przykładowej nowej informacji o warunkach zatrudnienia w zakładzie, w którym funkcjonuje regulamin pracy.
  25. Podsumowanie szkolenia, dyskusja, konsultacje

Cena i Faktura

Cena: 399zł + 23% VAT za uczestnika

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Beata Klimas

Dyrektor

Pani Adriana zaprezentowała szkoleniem bardzo wysoki poziom profesjonalizmu. Szkolenie było stsunkowo krótkie acz bardzo treściwe. W efekcie dostępność, w szeroko pojętym rozumieniu, stała się dla mnie bardziej zrozumiała niż po zapoznaniu się z samymi tylko przepisamui prawa. Przygotowane materiały są bardzo dla mnie pomocne i już z nich korzystam. Jestem wdzięczna za wszystkie rady praktyka jakich udzieliła przy okazji Pani Adriana. Z czystym sumieniem kciuk w górę.

Elżbieta Orzech

dyrektor

Polecam. Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Duży plus za przykłady oraz odpowiedzi na pytania z czatu na bieżąco.

Anita Rzepa- Kozłowska

Podinspektor

Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze, profesjonalny przekaz informacji. Dziękuję

Marian Kmieciak

inspektor

Było to co potrzebne.

Małgorzata Krysiak

Dyrektor Szkoły

Szkolenie doskonałe pod względem merytrycznym, wykładowczyni bardzo konkretna i zorientowana w temacie dostępności

Anna Dreger

koordynator ds. dostępności

Dobrze przygotowana, kontaktowa,

Żaneta Mazurkiewicz

wicedyrektor szkoły

Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze, profesjonalny przekaz informacji, bardzo dobry kontakt ze słuchaczami. Jestem bardzo zadowolona z materiałów. Dziękuję

Martyna Winkowska

pomoc administracyjna

Szkolenie prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Wiedza potrzebna i praktyczna, szybkie reagowanie na zadawane pytania. Ogólne wrażenia po szkoleniu bardzo dobre.

Elżbieta Łuczyńska

księgowa

Bardzo dobry przekaz informacji

Emilia Bocheńska

Super wykładowca

Ewelina Głębocka

Specjalista ds. Gospodarowania Odpadami

Szkolenie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Szkolenie rewelacyjne, Ne jestem zwolenniczką spotkań on-line bo, nie ukrywając, interakcja z prowadzącym jest naprawdę słaba. Tutaj jest zupełnie inaczej. Pani Adriana od razu odpowiada na zadane jej pytanie wyczerpująco, konkretnie. W ogóle ma taki "zmysł" wychwycenia sedna zadanego pytania, co, umówmy się, w pytaniach zadanych na chacie (pisanych) jest ciężko. Doskonały specjalista w swojej dziedzinie. Prowadzenie szkolenia w miłej formie, prostym językiem, bez zbędnego okraszania prawniczym sloganem. Wszystko jednak poparte obowiązującym stanem prawnym z uwzględnieniem konkretnego paragrafu, przykładami wyroków sądowych i życiem. Szczerze polecam.

Jacek Kmieć

właściciel

Bardzo dobre szkolenie, do rzeczy, profesjonalnie.

Barbatra Nowicka

specjalista - sekretariat

Pani Adriana Głuchowska bardzo jasno i dla mnie zrozumiale prowadziła szkolenie.

Mariusz Jaszczuk

Zastępnca Prezesa Zarządu

Szkolenie poprowadzone sprawnie. Najważniejsze zagadnienia wyjaśnione rzeczowo i przystępnym językiem. Temat aktualny i bardzo przydatny.

Monika Zamarja

właściciel

Wykładowca merytoryczny , przystępnie przekazuje wiedzę, komunikatywny i sympatyczny.

avatar checked-mark

Adriana Głuchowska

Ekspert, doradca

4.5 112 opinii

7000+
Przeszkolonych
900+
Szkoleń

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publi…
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym Polityk Bezpieczeństwa Informacji dla sektora publicznego. Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła ponad kilkanaście tysięcy osób, przeprowadzając setki szkoleń.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Nie realizujemy szkolenia z tej tematyki w chwili obecnej.

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Data i godzina szkolenia

  • Online
  • 25 marca 2024 r.
  • 10:00 - 14:00

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098

Zapisz się i bądź na bieżąco

Wypełnij formularz, aby być na bieżąco z nowościami z zakresu interesującej Cię branży.