c-KOB 2025 - Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego w praktyce – nowe obowiązki i terminy dla wspólnot i spółdzielni

Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane

  1. Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe:
    1. do kiedy możemy jeszcze prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego,
    2. od kiedy możemy już „przejść” na c-KOB,
    3. do kiedy musimy „przejść” na c-KOB
  2. Interesariusze, czyli:
    1. kto to jest interesariusz i jak stać się interesariuszem – czyli założenie konta w systemie c-KOB,
    2. kto może założyć c-KOB
    3. kto nadzoruje prowadzenie c-KOB,
    4. kto wypełnia c-KOB,
    5. ilu może być interesariuszy i czy można łączyć funkcje,
  3. Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i kto je dokonuje:
    1. wpisy dotyczące okresowych kontroli:
      1. elementów budowlanych,
      2. instalacji gazowych,
      3. przewodów kominowych,
      4. instalacji elektrycznych i piorunochronnych,
    2. rejestracja ekspertyz i opinii technicznych
    3. wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż.,
    4. wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych na obiekcie
    5. wpisy dotyczące katastrof budowlanych,
    6. rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym.
  4. Dla jakich obiektów prowadzimy KOB
  5. Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB
  6. Jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB
  7. Czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB
  8. Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
    1. obowiązki prowadzącego c-KOB
    2. obowiązki wykonawcy kontroli
  9. Kary dla poszczególnych interesariuszy za nieprzestrzeganie przepisów związanych z KOB.

Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB

  1. Zawartość c-KOB
  2. Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB
  3. Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
  4. Zasady zamykania „starej” KOB i przechodzenia na nową c-KOB
  5. Dodawanie załączników do c-KOB.

Moduł III – Ćwiczenia on-line na rzeczywistym systemie c-KOB

  1. założenie konta w c-KOB i logowanie
  2. powiadomienia,
  3. profil użytkownika
  4. symulacja założenia c-KOB
  5. wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać,
  6. zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy,
  7. informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie:
    1. archiwum dokumentacji obiektu budowlanego
  8. dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,
  9. przekazanie dostępu do c-KOB, lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza,
  10. zamknięcie c-KOB:
    1. kiedy i w jakich sytuacjach,
    2. czym skutkuje zamknięcie c-KOB,
  11. wydruk c-KOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy
  12. raporty i logi
  13. przeglądanie c-KOB i rejestrów – filtry i ich zawartość.

Moduł IV – Źródła przydatnych informacji o c-KOB oraz aplikacja na telefon

  1. Panel „Dowiedz się więcej”
  2. Instrukcje dla użytkowników c-KOB
  3. Filmy instruktażowe
  4. Aplikacja na telefon (smartfon)

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
Dodaj opinię Wspólnoty mieszkaniowe Spółdzielnie mieszkaniowe

Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniow…
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi oraz remontami i rewitalizacją obiektów wspólnot mieszkaniowych. Jest związany z nieruchomościami od ponad 30 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 prowadzi dwie firmy działające w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów. W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy. Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urządów. Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Terminy szkolenia:

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098