Nowe obowiązki jednostek systemu oświaty od 17 września 2025 r. – e-legitymacje uczniów i legitymacje nauczycieli

  1. Moduł 1. Wprowadzenie do zmian w systemie SIO
    1. Nowe funkcjonalności SIO od 17 września 2025 r.
    2. Podstawy prawne wprowadzenia elektronicznych legitymacji uczniów i nauczycieli.
    3. Obowiązki dyrektora szkoły oraz organu prowadzącego wynikające z przepisów.
    4. Przegląd terminów wdrożenia i okresów przejściowych.
  2. Moduł 2. Elektroniczna legitymacja ucznia w SIO
    1. Co to jest elektroniczna legitymacja? – definicja, cel i funkcje.
    2. Omówienie przepisów przejściowych – okres ważności dotychczasowych legitymacji papierowych i kart plastikowych.
    3. Czym jest e-legitymacja, a czym mLegitymacja? – różnice funkcjonalne i prawne.
    4. Zasady wydawania e-legitymacji (legitymacji plastikowej) – procedura generowania, personalizacji i wydawania.
    5. Jakie warunki techniczne musi spełniać legitymacja plastikowa? – format, zabezpieczenia, dane, kod QR, hologram.
    6. W jaki sposób przedszkole i szkoła powinny zaopatrzyć wychowanków i uczniów w elektroniczne legitymacje? – integracja z systemem SIO, współpraca z dostawcami kart, dokumentacja.
  3. Moduł 3. mLegitymacja ucznia (mobilna legitymacja)
    1. Czym jest mLegitymacja? – funkcje i zastosowanie w aplikacji mObywatel.
    2. Co musi zrobić jednostka systemu oświaty, żeby zapewnić wychowankom i uczniom możliwość korzystania z mLegitymacji? – omówienie kroków technicznych i organizacyjnych (SIO, integracja z mObywatelem).
    3. Jak aktywować mLegitymację? – proces aktywacji przez ucznia/rodzica i weryfikacja danych.
    4. Legitymacje (e-legitymacja i mLegitymacja) jako druki szkolne – omówienie procedury działania.
    5. Sprzeciw rodziców w sprawie wydania mLegitymacji — czego należy dopilnować (procedura i wzór dokumentu sprzeciwu, obowiązek informacyjny szkoły).
    6. Zasady wystawiania duplikatów elektronicznych legitymacji – przypadki utraty, zniszczenia, zmiany danych, unieważnienie starego dokumentu.
    7. Wysokość opłat za wydanie elektronicznej legitymacji – zasady ustalania opłat, tryb pobierania i ewidencjonowania.
  4. Moduł 4. Legitymacje służbowe nauczycieli
    1. Podstawa prawna nowych legitymacji służbowych nauczycieli.
    2. Zakres danych zawartych w legitymacji nauczyciela.
    3. Forma dokumentu — legitymacja plastikowa i elektroniczna (w tym mLegitymacja Nauczyciela).
    4. Zasady wydawania i przedłużania ważności legitymacji nauczycielskich.
    5. Procedura wystawienia duplikatu legitymacji nauczyciela.
    6. Zmiana miejsca zatrudnienia – postępowanie z legitymacją.
    7. Opłaty za wydanie i duplikat legitymacji nauczyciela.
    8. Przepisy przejściowe – obowiązywanie dotychczasowych legitymacji.
  5. Moduł 5. Organizacja pracy szkoły w kontekście nowych obowiązków
    1. Praktyczne przygotowanie jednostki do wdrożenia e-legitymacji.
    2. Aktualizacja dokumentacji wewnętrznej (procedury, instrukcje, regulaminy).
    3. Rola sekretariatu i dyrektora

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
Dodaj opinię e-Legitymacje Oświata

Radca prawny wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach. Specjalista z zakresu prawa cywilnego, w tym oświatowego i samorządowego o…
Radca prawny wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach. Specjalista z zakresu prawa cywilnego, w tym oświatowego i samorządowego oraz administracyjnego. Biegle porusza się w prawie pracy. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji, a także Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wieloletni pracownik samorządowy w sektorze publicznym oraz autorka komentarzy eksperckich z zakresu prawa cywilnego, oświatowego, administracyjnego, samorządowego oraz prawa pracy. Doświadczony szkoleniowiec i praktyk.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Terminy szkolenia:

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098