Faktura 2024 – aktualne zagadnienia związane z wystawianiem faktur

  1. Wprowadzenie do wystawiania faktur
    • co to jest faktura?
    • aktualne przepisy regulujące wystawianie faktur;
  2. Ogólne zasady wystawiania faktur:
    • jakie czynności podlegają opodatkowaniu VAT?
    • transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą;
    • obowiązek wystawienia faktury;
    • kim jest podatnik VAT czynny a kim zwolniony od VAT;
    • terminy wystawiania faktur;
    • moment powstania obowiązku podatkowego a moment wystawienia faktury;
    • wystawianie faktur w walucie;
    • wystawianie faktur do sprzedaży zafiskalizowanej na kasie rejestrującej;
    • zasady wykazywania kwoty VAT na fakturze;
    • stosowanie właściwych stawek VAT;
  3. Fakturowanie transakcji krajowych:
    • katalog obowiązkowych danych na fakturze;
    • faktury uproszczone, w tym paragon z NIP nabywcy, czyli przypadki, w których faktura może zawierać mniejszy zakres danych;
    • inne dane na fakturach;
    • przypadki, w których faktura musi zawierać dodatkowe dane;
  4. Fakturowanie transakcji międzynarodowych:
    • fakturowanie WDT (dostaw towarów do UE);
    • faktura dokumentująca świadczenie usług dla kontrahenta zagranicznego;
    • wystawianie faktur eksportowych;
  5. Fakturowanie zaliczek:
    • przypadki, w których jest obowiązek wystawienia faktury tzw. zaliczkowej;
    • a w jakich sytuacjach nie będzie musiała być wystawiona faktura;
    • terminy wystawiania faktur dokumentujących zaliczkę;
    • faktura zaliczkowa w faktura rozliczeniowa;
    • dane, jakie powinna zawierać faktura wystawiona na zaliczkę i faktura rozliczeniowa;
  6. Rabaty i błędy, czyli faktury korygujące:
    • faktura korygująca a nota korygująca – podobieństwa i różnice;
    • dane, które powinna zawierać faktura korygująca;
    • dane, które powinna zawierać nota korygująca;
    • możliwość wystawiania zbiorczych faktur korygujących;
    • anulowanie faktur – co to jest i jak należy to rozliczyć?
    • zasady wykazywania faktur korygujących na potrzeby VAT;
  7. KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur
    • pojęcie faktury elektronicznej a faktury ustrukturyzowanej (KSeF);
    • schemat funkcjonowania KSeF;
    • KSeF dobrowolny a obowiązkowy – różnice;
    • uprawnienia i uwierzytelnianie się w KSeF;
    • ZAW-FA – zawiadomienie o nadaniu lub odebraniu uprawnień;
    • schemat faktury ustrukturyzowanej;
    • nr KSeF – co to jest i do czego będzie potrzebny;
    • różnice pomiędzy fakturowaniem tradycyjnym a w KSeF;
    • jakie faktury będą poza KSeF (nawet w wariancie obowiązkowym);
    • korzyści podatkowe związane z wystawianiem faktur w KSeF;
  8. Inne problemy związane z fakturowaniem:
    • tzw. puste faktury – co to jest i jak naprawić ten błąd;
    • mechanizm podzielonej płatności;
    • refakturowanie usług;
    • świadczenia kompleksowe;
    • duplikaty faktur;
    • faktury pro-forma;
    • konsekwencje finansowe błędnych faktur;
    • konsekwencje karne i karne skarbowe;

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
avatar checked-mark

Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy

Dodaj opinię Podatkowe VAT KSeF Fakturowanie
2369+
Przeszkolonych
374+
Szkoleń

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem po…
Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 r., nawiązując współpracę z Instytutem Studiów Podatkowych w Warszawie. W latach 1998-2004 pracował dla firm z wielkiej czwórki. Następnie, pracował dla MMR Consulting, gdzie pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu tej spółki. Od czerwca 2014 r. partner GWW. Jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Powiadom o dostępnych terminach

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098