Obowiązkowy KSeF 2.0 w jednostkach samorządu terytorialnego
- Faktura ustrukturyzowana oraz Krajowy System e-Faktur (KSeF).
- Cel wprowadzenia/założenia.
- Czym jest faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna?
- Faktura ustrukturyzowana jako jeden ze sposobów wystawienia faktury – aktualne regulacje prawne.
- Wystawienie faktury ustrukturyzowanej.
- Wysyłka faktur do KSeF – Aplikacja Kliencka MF i wykorzystanie programów finansowo – księgowych.
- Numer referencyjny nadawany przez KSeF (nr KSeF faktury).
- Data wystawienia i data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
- Funkcjonalności KSeF – specyfika w JST.
- Do kiedy jednostki samorządu terytorialnego muszą implementować KSeF 2.0?
- Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia z uwzględnieniem specyfiki jednostek samorządu terytorialnego.
- Zgłoszenie ZAW-FA.
- Certyfikat KSeF.
- Zasady pierwszego uwierzytelnienia się w systemie.
- Nadawanie uprawnień w tym do wysyłki i odbioru faktur.
- Szczególny tryb nadawania uprawnień w jednostkach samorządu terytorialnego – Moduł JST.
- Nadawanie identyfikatora wewnętrznego jednostkom oświatowym (ID WEW).
- Uwierzytelnienie faktury – czy podpisywanie faktury będzie obowiązkowe?
- Archiwizacja faktur w systemie.
- Konto podatnika – możliwość tworzenia subkont dla jednostek podrzędnych.
- Adresowanie dokumentu – skutki błędu w numerze NIP nabywcy.
- Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF z uwzględnieniem specyfiki jednostek samorządu terytorialnego.
- Rodzaje faktur a system KSeF 2.0.
- Faktura dla podatnika VAT.
- Faktura dla osoby fizycznej (faktura konsumencka).
- Faktura uproszczona – do kiedy paragon z numerem NIP może być uznawany za fakturę?
- Faktura do paragonu.
- Faktura korygująca.
- Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa.
- Zasady ewidencji dokumentów wewnętrznych (WEW).
- Zwolnienia z obowiązku stosowania faktury ustrukturyzowanej.
- Faktura w zamówieniach publicznych, a faktura ustrukturyzowana.
- Zasady postępowania w okresie awarii KSeF.
- Sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury.
- Tytułowanie przelewu numerem KSeF faktury.
- Struktura logiczna JPK-FA(3):
- Podstawowy format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF.
- Podstawowe części faktury – sekcje Nagłówek, Podmiot 1, Podmiot 2, Podmiot 3, Podmiot Upoważniony, Fa i Stopka.
- Omówienie przykładu faktury.
- Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne.
- Omówienie węzłów Rozliczenie, Płatność i pól dodatkowych takich jak GTU, TP, Adnotacje.
- Wiersze faktury i unikalny numer wiersza faktury.
- Załącznik do faktury ustrukturyzowanej FA(3).
- Inne zmiany dotyczące FA(3).
- Wizualizacja faktury – kiedy obowiązek (oznaczenia faktury kodem QR) oraz zasady wystawiania faktur przez jednostki oświatowe.
- Wpisanie nr NIP lub ID WEW jednostki oświatowej.
- Znaczenia funkcji „Podmiot3” w fakturach JST.
- Jak zmotywować kontrahenta do stosowania funkcji „Podmiot3”.
- Pozostałe zagadnienia związane ze specyfiką jednostki oświatowej.
- Wdrożenie faktury ustrukturyzowanej:
- Plan wdrożenia – analiza możliwości technicznych, określenie nieprawidłowości w działaniu systemu księgowego.
- Wdrożenie wzoru faktury – czy możliwa jest eliminacja części pól?
- Wyznaczenie i szkolenie pracowników – zasady wytwarzania i uwierzytelniania faktur.
- Obowiązek podawania NIP przez nabywcę.
- Certyfikat wystawcy e-faktur – procedura uzyskania certyfikatu.
- Brak duplikatów.
- Korekty i rozliczenie korekt wynikających w faktur ustrukturyzowanych (zasady korekty podatku należnego i naliczonego – usunięcie not korygujących).
- Zmiany w zasadach rozliczania faktur korygujących „in minus”.
- Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu (faktury B2C w KSeF).
- Awarie i niedostępność KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki.
- Obowiązek przesyłania faktur do KSeF.
- Faktury wystawiane w trybie „offline”.
- System „offline 24” w realiach JST.
- Zasady nadawane kodów „QR”?
- Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
- Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.
- Oznaczanie płatności numerem KSeF.
- Sankcje związane z nieprawidłowościami w stosowaniu KSeF.
- Okres przejściowy dla faktur z kas fiskalnych.
- Preferencje dla małych podmiotów – czy JST może przesunąć obowiązek KSeF na rok 2027 jeżeli nie wystawia faktur na kwotę powyżej 10.000 zł miesięcznie?
- Skrócenie terminów zwrotu podatku VAT.
- Wątpliwości związane z KSeF:
- Data wystawienia faktury w związku ze stanowiskiem MF.
- Czy można odliczyć VAT z faktury wystawionej z naruszeniem obowiązku KSeF (w roku 2026 brak sankcji)?
- Jak nadać kod QR?
- Jak przygotować JST do obligatoryjnego systemu KSeF?
- Uprawnienia.
- Infrastruktura informatyczna.
- Organizacja procesu.
- Szkolenia.
- Weryfikacja transakcji.
- Przegląd umów.
Cena i Faktura
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
Arkadiusz Duda
Doradca podatkowy
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis
Schowaj pełny opis
Powiadom o dostępnych terminach
Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe