Obowiązkowy KSeF 2.0 w jednostkach samorządu terytorialnego

  1. Faktura ustrukturyzowana oraz Krajowy System e-Faktur (KSeF).
    1. Cel wprowadzenia/założenia.
    2. Czym jest faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna?
    3. Faktura ustrukturyzowana jako jeden ze sposobów wystawienia faktury – aktualne regulacje prawne.
    4. Wystawienie faktury ustrukturyzowanej.
    5. Wysyłka faktur do KSeF – Aplikacja Kliencka MF i wykorzystanie programów finansowo – księgowych.
    6. Numer referencyjny nadawany przez KSeF (nr KSeF faktury).
    7. Data wystawienia i data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
    8. Funkcjonalności KSeF – specyfika w JST.
    9. Do kiedy jednostki samorządu terytorialnego muszą implementować KSeF 2.0?
  2. Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia z uwzględnieniem specyfiki jednostek samorządu terytorialnego.
    1. Zgłoszenie ZAW-FA.
    2. Certyfikat KSeF.
    3. Zasady pierwszego uwierzytelnienia się w systemie.
    4. Nadawanie uprawnień w tym do wysyłki i odbioru faktur.
    5. Szczególny tryb nadawania uprawnień w jednostkach samorządu terytorialnego – Moduł JST.
    6. Nadawanie identyfikatora wewnętrznego jednostkom oświatowym (ID WEW).
    7. Uwierzytelnienie faktury – czy podpisywanie faktury będzie obowiązkowe?
    8. Archiwizacja faktur w systemie.
    9. Konto podatnika – możliwość tworzenia subkont dla jednostek podrzędnych.
    10. Adresowanie dokumentu – skutki błędu w numerze NIP nabywcy.
    11. Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF z uwzględnieniem specyfiki jednostek samorządu terytorialnego.
  3. Rodzaje faktur a system KSeF 2.0.
    1. Faktura dla podatnika VAT.
    2. Faktura dla osoby fizycznej (faktura konsumencka).
    3. Faktura uproszczona – do kiedy paragon z numerem NIP może być uznawany za fakturę?
    4. Faktura do paragonu.
    5. Faktura korygująca.
    6. Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa.
    7. Zasady ewidencji dokumentów wewnętrznych (WEW).
    8. Zwolnienia z obowiązku stosowania faktury ustrukturyzowanej.
    9. Faktura w zamówieniach publicznych, a faktura ustrukturyzowana.
    10. Zasady postępowania w okresie awarii KSeF.
    11. Sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury.
    12. Tytułowanie przelewu numerem KSeF faktury.
  4. Struktura logiczna JPK-FA(3):
    1. Podstawowy format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF.
    2. Podstawowe części faktury – sekcje Nagłówek, Podmiot 1, Podmiot 2, Podmiot 3, Podmiot Upoważniony, Fa i Stopka.
    3. Omówienie przykładu faktury.
    4. Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne.
    5. Omówienie węzłów Rozliczenie, Płatność i pól dodatkowych takich jak GTU, TP, Adnotacje.
    6. Wiersze faktury i unikalny numer wiersza faktury.
    7. Załącznik do faktury ustrukturyzowanej FA(3).
    8. Inne zmiany dotyczące FA(3).
  5. Wizualizacja faktury – kiedy obowiązek (oznaczenia faktury kodem QR) oraz zasady wystawiania faktur przez jednostki oświatowe.
    1. Wpisanie nr NIP lub ID WEW jednostki oświatowej.
    2. Znaczenia funkcji „Podmiot3” w fakturach JST.
    3. Jak zmotywować kontrahenta do stosowania funkcji „Podmiot3”.
    4. Pozostałe zagadnienia związane ze specyfiką jednostki oświatowej.
  6. Wdrożenie faktury ustrukturyzowanej:
    1. Plan wdrożenia – analiza możliwości technicznych, określenie nieprawidłowości w działaniu systemu księgowego.
    2. Wdrożenie wzoru faktury – czy możliwa jest eliminacja części pól?
    3. Wyznaczenie i szkolenie pracowników – zasady wytwarzania i uwierzytelniania faktur.
  7. Obowiązek podawania NIP przez nabywcę.
  8. Certyfikat wystawcy e-faktur – procedura uzyskania certyfikatu.
  9. Brak duplikatów.
  10. Korekty i rozliczenie korekt wynikających w faktur ustrukturyzowanych (zasady korekty podatku należnego i naliczonego – usunięcie not korygujących).
  11. Zmiany w zasadach rozliczania faktur korygujących „in minus”.
  12. Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu (faktury B2C w KSeF).
  13. Awarie i niedostępność KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki.
  14. Obowiązek przesyłania faktur do KSeF.
  15. Faktury wystawiane w trybie „offline”.
  16. System „offline 24” w realiach JST.
  17. Zasady nadawane kodów „QR”?
  18. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
  19. Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.
  20. Oznaczanie płatności numerem KSeF.
  21. Sankcje związane z nieprawidłowościami w stosowaniu KSeF.
  22. Okres przejściowy dla faktur z kas fiskalnych.
  23. Preferencje dla małych podmiotów – czy JST może przesunąć obowiązek KSeF na rok 2027 jeżeli nie wystawia faktur na kwotę powyżej 10.000 zł miesięcznie?
  24. Skrócenie terminów zwrotu podatku VAT.
  25. Wątpliwości związane z KSeF:
    1. Data wystawienia faktury w związku ze stanowiskiem MF.
    2. Czy można odliczyć VAT z faktury wystawionej z naruszeniem obowiązku KSeF (w roku 2026 brak sankcji)?
    3. Jak nadać kod QR?
  26. Jak przygotować JST do obligatoryjnego systemu KSeF?
    1. Uprawnienia.
    2. Infrastruktura informatyczna.
    3. Organizacja procesu.
    4. Szkolenia.
    5. Weryfikacja transakcji.
    6. Przegląd umów.

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
avatar checked-mark

Arkadiusz Duda

Doradca podatkowy

Dodaj opinię KSeF VAT JST (Jednostka Samorządu Terytorialnego)

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Powiadom o dostępnych terminach

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098