Obowiązkowy KSeF 2.0 w spółdzielniach mieszkaniowych

  1. Faktura ustrukturyzowana oraz Krajowy System e-Faktur (KSeF):
    1. Cel wprowadzenia/założenia,
    2. Czym jest faktura ustrukturyzowana, faktura ustrukturyzowana, a faktura elektroniczna,
    3. Faktura ustrukturyzowana jako jeden ze sposobów wystawienia faktury – aktualne regulacje prawne,
    4. Wytworzenie i wystawienie faktury ustrukturyzowanej – rozróżnienie pojęć,
    5. Wysyłka faktur do KSeF – Aplikacja Kliencka MF i wykorzystanie programów finansowo – księgowych,
    6. Numer referencyjny nadawany przez KSeF,
    7. Data wystawienia i data otrzymania faktury ustrukturyzowanej – konsekwencje prawne i podatkowe stosowania nowej regulacji,
    8. Zgoda na otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych – stosowanie mechanizmu w okresie dobrowolności faktury,
    9. Funkcjonalności KSeF.
  2. Do kiedy spółdzielnie mieszkaniowe muszą implementować KSeF.
  3. Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia z uwzględnieniem specyfiki spółdzielni mieszkaniowych:
    1. Zasady pierwszego uwierzytelnienia się w systemie,
    2. Nadawanie uprawnień do wysyłki i odbioru faktur,
    3. Uwierzytelnienie faktury – czy podpisywanie faktury będzie obowiązkowe,
    4. Archiwizacja faktur w systemie,
    5. Konto podatnika – możliwość tworzenia subkont dla członków grup VAT i jednostek samorządu terytorialnego,
    6. Adresowanie dokumentu – skutki błędu w numerze NIP nabywcy,
    7. Zachęty do stosowania faktur ustrukturyzowanych przed wejściem w życie faktury jako obowiązkowej,
    8. Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF.
  4. Rodzaje faktur a system KSeF:
    1. Faktura dla osoby fizycznej,
    2. Faktura uproszczona – do kiedy paragon z numerem NIP może być uznawany za fakturę,
    3. Faktura do paragonu,
    4. Faktura korygująca/nowa korygująca/propozycja wystawienia faktury korygującej,
    5. Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa,
    6. Faktura ustrukturyzowana w obrocie międzynarodowym,
    7. Zasady ewidencji dokumentów wewnętrznych (WEW),
    8. Zwolnienia z obowiązku stosowania faktury ustrukturyzowanej,
    9. Faktura w zamówieniach publicznych, a faktura ustrukturyzowana,
    10. Zasady postępowania w okresie awarii KSeF,
    11. Sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury,
    12. Tytułowanie przelewu numerem KSeF faktury.
  5. Struktura logiczna JPK-FA(3):
    1. Podstawowy format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF,
    2. Podstawowe części faktury – sekcje Nagłówek, Podmiot 1, Podmiot 2, Podmiot 3, Podmiot Upoważniony, Fa i Stopka,
    3. Omówienie konkretnych przykładów faktury,
    4. Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne,
    5. Omówienie węzłów Rozliczenie, Płatność i pól dodatkowych takich jak GTU, TP, Adnotacje,
    6. Możliwość dołączenia załączników do faktury,
    7. Wiersze faktury i Unikalny numer wiersza faktury,
    8. Załącznik do faktury ustrukturyzowanej FA(3),
    9. Inne zmiany dotyczące FA(3).
  6. Wizualizacja faktury – kiedy obowiązek (oznaczenia faktury kodem QR).
  7. Wdrożenie faktury ustrukturyzowanej:
    1. Plan wdrożenia – analiza możliwości technicznych, określenie nieprawidłowości w działaniu systemu księgowego,
    2. Wdrożenie wzoru faktury – czy możliwa jest eliminacja części pól,
    3. Wyznaczenie i szkolenie pracowników – zasady wytwarzania i uwierzytelniania faktur.
  8. Korekty i rozliczenie korekt wynikających w faktur ustrukturyzowanych (zasady korekty podatku należnego i naliczonego – usunięcie not korygujących).
  9. Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu (faktury B2C w KSeF).
  10. Awarie i niedostępność KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki.
  11. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
  12. Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.
  13. Oznaczanie wybranych płatności numerem KSeF.
  14. Sankcje związane z nieprawidłowościami w stosowaniu KSeF.
  15. Jak przygotować spółdzielnię mieszkaniową do obligatoryjnego systemu KSeF.

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
avatar checked-mark

Arkadiusz Duda

Doradca podatkowy

Dodaj opinię Spółdzielnie mieszkaniowe KseF

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Terminy szkolenia:

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098