Obowiązkowy KSeF 2.0 w spółdzielniach mieszkaniowych
- Faktura ustrukturyzowana oraz Krajowy System e-Faktur (KSeF):
- Cel wprowadzenia/założenia,
- Czym jest faktura ustrukturyzowana, faktura ustrukturyzowana, a faktura elektroniczna,
- Faktura ustrukturyzowana jako jeden ze sposobów wystawienia faktury – aktualne regulacje prawne,
- Wytworzenie i wystawienie faktury ustrukturyzowanej – rozróżnienie pojęć,
- Wysyłka faktur do KSeF – Aplikacja Kliencka MF i wykorzystanie programów finansowo – księgowych,
- Numer referencyjny nadawany przez KSeF,
- Data wystawienia i data otrzymania faktury ustrukturyzowanej – konsekwencje prawne i podatkowe stosowania nowej regulacji,
- Zgoda na otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych – stosowanie mechanizmu w okresie dobrowolności faktury,
- Funkcjonalności KSeF.
- Do kiedy spółdzielnie mieszkaniowe muszą implementować KSeF.
- Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia z uwzględnieniem specyfiki spółdzielni mieszkaniowych:
- Zasady pierwszego uwierzytelnienia się w systemie,
- Nadawanie uprawnień do wysyłki i odbioru faktur,
- Uwierzytelnienie faktury – czy podpisywanie faktury będzie obowiązkowe,
- Archiwizacja faktur w systemie,
- Konto podatnika – możliwość tworzenia subkont dla członków grup VAT i jednostek samorządu terytorialnego,
- Adresowanie dokumentu – skutki błędu w numerze NIP nabywcy,
- Zachęty do stosowania faktur ustrukturyzowanych przed wejściem w życie faktury jako obowiązkowej,
- Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF.
- Rodzaje faktur a system KSeF:
- Faktura dla osoby fizycznej,
- Faktura uproszczona – do kiedy paragon z numerem NIP może być uznawany za fakturę,
- Faktura do paragonu,
- Faktura korygująca/nowa korygująca/propozycja wystawienia faktury korygującej,
- Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa,
- Faktura ustrukturyzowana w obrocie międzynarodowym,
- Zasady ewidencji dokumentów wewnętrznych (WEW),
- Zwolnienia z obowiązku stosowania faktury ustrukturyzowanej,
- Faktura w zamówieniach publicznych, a faktura ustrukturyzowana,
- Zasady postępowania w okresie awarii KSeF,
- Sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury,
- Tytułowanie przelewu numerem KSeF faktury.
- Struktura logiczna JPK-FA(3):
- Podstawowy format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF,
- Podstawowe części faktury – sekcje Nagłówek, Podmiot 1, Podmiot 2, Podmiot 3, Podmiot Upoważniony, Fa i Stopka,
- Omówienie konkretnych przykładów faktury,
- Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne,
- Omówienie węzłów Rozliczenie, Płatność i pól dodatkowych takich jak GTU, TP, Adnotacje,
- Możliwość dołączenia załączników do faktury,
- Wiersze faktury i Unikalny numer wiersza faktury,
- Załącznik do faktury ustrukturyzowanej FA(3),
- Inne zmiany dotyczące FA(3).
- Wizualizacja faktury – kiedy obowiązek (oznaczenia faktury kodem QR).
- Wdrożenie faktury ustrukturyzowanej:
- Plan wdrożenia – analiza możliwości technicznych, określenie nieprawidłowości w działaniu systemu księgowego,
- Wdrożenie wzoru faktury – czy możliwa jest eliminacja części pól,
- Wyznaczenie i szkolenie pracowników – zasady wytwarzania i uwierzytelniania faktur.
- Korekty i rozliczenie korekt wynikających w faktur ustrukturyzowanych (zasady korekty podatku należnego i naliczonego – usunięcie not korygujących).
- Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu (faktury B2C w KSeF).
- Awarie i niedostępność KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki.
- Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
- Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.
- Oznaczanie wybranych płatności numerem KSeF.
- Sankcje związane z nieprawidłowościami w stosowaniu KSeF.
- Jak przygotować spółdzielnię mieszkaniową do obligatoryjnego systemu KSeF.
Cena i Faktura
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Arkadiusz Duda
Doradca podatkowy
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości…
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem od nieruchomości. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadzi liczne szkolenia w zakresie podatku VAT, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości oraz schematów podatkowych (MDR). Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Zobacz pełny opis
Schowaj pełny opis
Terminy szkolenia:
-
26 czerwca 2025 r. (Czwartek) — Online
godz. 10:00 - 14:00
299zł + 23% VAT / os.
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe