Obsługa systemu eDoręczenia - warsztaty - zmiany od 1 stycznia 2025 r.
- Materiały dla każdego
- Checklista - krok po kroku
- Zarządzenia dla JST
- Cenniki usług dodatkowych
- Harmonogram
- Wstęp – podstawowe informacje.
- Obowiązek prawny:
- Zmiany w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 569) z dnia 28 kwietnia 2022 r.
- Obowiązkowe stosowanie adresu do doręczeń elektronicznych i elektronicznej skrzynki doręczeń.
- Bazy adresów elektronicznych – w jaki sposób je stosować w 2024 roku?
- Ochrona danych osobowych przy użytkowaniu baz adresów elektronicznych w praktyce.
- Rodzaje podpisów i pieczęci elektronicznych oraz zasady funkcjonowania kont powiązanych z ePUAP.
- Nowe role i obowiązki oraz odpowiedzialność nadawcy korespondencji.
- Wdrożenie elektronicznego obrotu korespondencji po zmianach.
- Używanie elektronicznego obrotu korespondencji w praktyce.
- Niebezpieczeństwa w przypadku używania e-Doręczeń.
- e-Doręczenia a dokumentacja pracownicza w 2024 roku.
- Konsultacje z prelegentem.
Szczegółowy plan szkolenia:
- Ustawa o doręczeniach elektronicznych – definicje.
- Podmiot publiczny,
- Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- Operator wyznaczony,
- Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- Publiczna usługa hybrydowa,
- Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia,
- Adres do doręczeń elektronicznych,
- Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
- Baza adresów elektronicznych – co to?
- Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
- Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych
- Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch
- Co z firmami i obywatelami?
- Zarządzanie skrzynką doręczeń
- Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego
- Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
- Na jaki okres następuje wpis do bazy?
- Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
- Baza adresów elektronicznych – co to?
- Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
- Zmiany w e-Doręczeniach: większe załączniki
- Zmiany w e-Doręczeniach: dłuższy termin na odebranie wiadomości
- Zmiany w e-Doręczeniach: masowa wysyłka
- Zmiany w e-Doręczeniach: zmiana formy odbioru korespondencji
- Operator wyznaczony. Umowa. Opłaty.
- Kto pełni rolę operatora wyznaczonego?,
- Zawarcie umowy z operatorem wyznaczonym,
- Cennik operatora wyznaczonego,
- Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
- KPA a e-Doręczenia
- Art. 35 KPA,
- Art. 39 KPA,
- Zmiana terminu odbioru pisma przez osobę fizyczną,
- Decyzje o rygorze natychmiastowej wykonalności.
- Harmonogram wdrożenia e-doręczeń.
- Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty publiczne,
- Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty niepubliczne,
- Wyłączenia.
- Jak się przygotować do e-doręczeń?.
- Jakie warunki należy spełnić?,
- Wymogi techniczne i organizacyjne,
- Korzyści z wdrożenia e-Doręczeń.
- Założenie adresu do e-doręczeń. Konto testowe.
- Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?,
- Dodawanie adresu powiadomień,
- Zmiana adresu powiadomień,
- Złożenie wniosku,
- Złożenie wniosku o dostęp do systemu testowego INT.
- Obsługa systemu
- Co nowego w edoręczeniach?
- Interfejs programu,
- Obsługa skrzynki do e-Doręczeń,
- Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń,
- Odbieranie wiadomości,
- Odpowiedź na wiadomość,
- Sortowanie wiadomości,
- Przeszukiwanie skrzynki,
- Wysyłanie wiadomości,
- Dodawanie załączników,
- Podgląd wiadomości,
- Masowe wiadomości,
- Budowa adresu do e-Doręczeń,
- Wyszukiwanie adresata wiadomości,
- Zapisywanie kopii roboczej,
- Kopie robocze,
- Usuwanie wiadomości,
- Usługa powiązana: Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – do czego służy i jak ją wykorzystać?,
- Użytkownicy,
- Dodawanie użytkownika,
- Zarządzanie użytkownikiem,
- Usuwanie użytkownika,
- Role w systemie,
- Dodawanie ról,
- Usuwanie ról,
- Modyfikacja ról,
- Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról,
- Zasoby – zarządzanie zasobami,
- Systemy – dodawanie systemu.
- Integracja z EZD
- Jak przeprowadzić integrację?,
- Jakie usługi można zintegrować?,
- Przykłady integracji oraz wysyłek.
Cena i Faktura
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Adriana Głuchowska
Ekspert, doradca
Dodaj opinię
JST (Jednostka Samorządu Terytorialnego)
Podatkowe
e-Doręczenia
Kadrowo-płacowe
Oświata
Przedsiębiorcy
7000+
Przeszkolonych900+
Szkoleń
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publi…
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym Polityk Bezpieczeństwa Informacji dla sektora publicznego.
Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła ponad kilkanaście tysięcy osób, przeprowadzając setki szkoleń.
Zobacz pełny opis
Schowaj pełny opis
Powiadom o dostępnych terminach
Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe