Obsługa trudnego mieszkańca w budynkach wspólnot, TBS’ów, komunalnych i spółdzielni mieszkaniowych
Czy wiesz:
- Jak skutecznie przeprowadzić rozmowę z „trudnym mieszkańcem” na żywo, przez telefon i online?
- Jak skutecznie rozładować napięcie w trudnych sytuacjach?
- Jak poradzić sobie w sytuacjach konfliktowych związanych z obsługą „trudnego mieszkańca”?
- Jak przyjąć postawę asertywną?
Szkolenie ma charakter praktycznego warsztatu, w trakcie którego uczestnicy nauczą się skutecznych metod komunikacji, reagowania i rozwiązywania konfliktów w kontaktach z mieszkańcami budynków. Uczestnicy dowiedzą się m.in.:
- Jaka jest różnica pomiędzy trudnym mieszkańcem a trudną sytuacją z mieszkańcem?
- Jak rozpoznać źródło problemu – wydarzenie czy osobę?
- Jak dopasować rozmowę do emocji i typu osobowości rozmówcy?
- Jak sprawić, by mieszkaniec wysłuchał naszych argumentów?
- Jak radzić sobie z emocjami, stresem i zarzutami mieszkańców?
Korzyści ze szkolenia:
- Świadomość różnicy pomiędzy trudną sytuacją a trudnym mieszkańcem.
- Umiejętność spojrzenia na sytuację z perspektywy mieszkańca.
- Rozpoznawanie przyczyn trudnych relacji i sytuacji konfliktowych.
- Skuteczne sposoby pokonywania uprzedzeń.
- Radzenie sobie z emocjami i stresem w konfrontacji z mieszkańcem.
- Rozwijanie umiejętności asertywnego reagowania i komunikacji.
- Budowanie pozytywnych relacji i minimalizowanie ryzyka eskalacji konfliktów.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do:
- zarządców i administratorów nieruchomości,
- pracowników działów obsługi i księgowości,
- osób zajmujących stanowiska kierownicze w spółdzielniach, wspólnotach, TBS i jednostkach komunalnych,
- każdego, kto ma kontakt z mieszkańcami budynków mieszkalnych
- Wprowadzenie do tematyki trudnych mieszkańców
- Kompetencje właściciela/zarządcy budynku.
- Relacje trudny mieszkaniec – zarządca / inni mieszkańcy.
- Kompetencje służb publicznych.
- Kiedy trudny mieszkaniec staje się problemem właściciela lub zarządcy?
- Trudny mieszkaniec czy trudna sytuacja?
- Identyfikacja i klasyfikacja trudnych sytuacji.
- Mapa empatii trudnego mieszkańca – spojrzenie z jego perspektywy.
- Działania prewencyjne
- Identyfikacja przyczyn trudnych sytuacji.
- Metody prewencyjnego ograniczania konfliktów.
- Rola emocji i nastawienia w kontakcie z mieszkańcem
- Budowanie pozytywnego nastawienia i samoświadomości.
- Rola przekonań, stereotypów i nawyków.
- Zmiana myślenia o sobie i innych jako klucz do sukcesu.
- Komunikacja w obsłudze trudnego mieszkańca
- Bariery komunikacyjne i analiza własnego stylu komunikacji.
- Techniki skutecznej rozmowy i zadawania pytań.
- Rozpoznawanie ukrytych potrzeb mieszkańca.
- Procesy decyzyjne i motywacje mieszkańców.
- Asertywność w kontaktach z mieszkańcami
- Definicja i praktyka asertywności.
- Różnice między agresją, uległością a asertywnością.
- Techniki reagowania na emocje i krytykę.
- Empatia i wyznaczanie granic w relacjach z mieszkańcami.
- Radzenie sobie ze stresem w kontakcie z mieszkańcem
- Stres i emocje w pracy z ludźmi.
- Jak przekształcać trudne sytuacje w pozytywne relacje.
- Techniki kontroli emocji w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym.
- Podsumowanie i dyskusja
Cena i Faktura
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
Dodaj opinię
Spółdzielnie mieszkaniowe
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniow…
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi oraz remontami i rewitalizacją obiektów wspólnot mieszkaniowych. Jest związany z nieruchomościami od ponad 30 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 prowadzi dwie firmy działające w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów.
W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy. Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urządów.
Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych
publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.
Zobacz pełny opis
Schowaj pełny opis
Terminy szkolenia:
-
16 grudnia 2025 r. (Wtorek) — Online
godz. 09:00 - 14:30
399zł + 23% VAT / os.
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe