Obsługa trudnego mieszkańca w budynkach wspólnot, TBS’ów, komunalnych i spółdzielni mieszkaniowych

Czy wiesz:

  • Jak skutecznie przeprowadzić rozmowę z „trudnym mieszkańcem” na żywo, przez telefon i online?
  • Jak skutecznie rozładować napięcie w trudnych sytuacjach?
  • Jak poradzić sobie w sytuacjach konfliktowych związanych z obsługą „trudnego mieszkańca”?
  • Jak przyjąć postawę asertywną?

Szkolenie ma charakter praktycznego warsztatu, w trakcie którego uczestnicy nauczą się skutecznych metod komunikacji, reagowania i rozwiązywania konfliktów w kontaktach z mieszkańcami budynków. Uczestnicy dowiedzą się m.in.:

  • Jaka jest różnica pomiędzy trudnym mieszkańcem a trudną sytuacją z mieszkańcem?
  • Jak rozpoznać źródło problemu – wydarzenie czy osobę?
  • Jak dopasować rozmowę do emocji i typu osobowości rozmówcy?
  • Jak sprawić, by mieszkaniec wysłuchał naszych argumentów?
  • Jak radzić sobie z emocjami, stresem i zarzutami mieszkańców?

Korzyści ze szkolenia:

  • Świadomość różnicy pomiędzy trudną sytuacją a trudnym mieszkańcem.
  • Umiejętność spojrzenia na sytuację z perspektywy mieszkańca.
  • Rozpoznawanie przyczyn trudnych relacji i sytuacji konfliktowych.
  • Skuteczne sposoby pokonywania uprzedzeń.
  • Radzenie sobie z emocjami i stresem w konfrontacji z mieszkańcem.
  • Rozwijanie umiejętności asertywnego reagowania i komunikacji.
  • Budowanie pozytywnych relacji i minimalizowanie ryzyka eskalacji konfliktów.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do:

  • zarządców i administratorów nieruchomości,
  • pracowników działów obsługi i księgowości,
  • osób zajmujących stanowiska kierownicze w spółdzielniach, wspólnotach, TBS i jednostkach komunalnych,
  • każdego, kto ma kontakt z mieszkańcami budynków mieszkalnych
  1. Wprowadzenie do tematyki trudnych mieszkańców
    1. Kompetencje właściciela/zarządcy budynku.
    2. Relacje trudny mieszkaniec – zarządca / inni mieszkańcy.
    3. Kompetencje służb publicznych.
  2. Kiedy trudny mieszkaniec staje się problemem właściciela lub zarządcy?
    1. Trudny mieszkaniec czy trudna sytuacja?
    2. Identyfikacja i klasyfikacja trudnych sytuacji.
    3. Mapa empatii trudnego mieszkańca – spojrzenie z jego perspektywy.
  3. Działania prewencyjne
    1. Identyfikacja przyczyn trudnych sytuacji.
    2. Metody prewencyjnego ograniczania konfliktów.
  4. Rola emocji i nastawienia w kontakcie z mieszkańcem
    1. Budowanie pozytywnego nastawienia i samoświadomości.
    2. Rola przekonań, stereotypów i nawyków.
    3. Zmiana myślenia o sobie i innych jako klucz do sukcesu.
  5. Komunikacja w obsłudze trudnego mieszkańca
    1. Bariery komunikacyjne i analiza własnego stylu komunikacji.
    2. Techniki skutecznej rozmowy i zadawania pytań.
    3. Rozpoznawanie ukrytych potrzeb mieszkańca.
    4. Procesy decyzyjne i motywacje mieszkańców.
  6. Asertywność w kontaktach z mieszkańcami
    1. Definicja i praktyka asertywności.
    2. Różnice między agresją, uległością a asertywnością.
    3. Techniki reagowania na emocje i krytykę.
    4. Empatia i wyznaczanie granic w relacjach z mieszkańcami.
  7. Radzenie sobie ze stresem w kontakcie z mieszkańcem
    1. Stres i emocje w pracy z ludźmi.
    2. Jak przekształcać trudne sytuacje w pozytywne relacje.
    3. Techniki kontroli emocji w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym.
  8. Podsumowanie i dyskusja

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
Dodaj opinię Spółdzielnie mieszkaniowe

Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniow…
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych w szczególności z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi oraz remontami i rewitalizacją obiektów wspólnot mieszkaniowych. Jest związany z nieruchomościami od ponad 30 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 prowadzi dwie firmy działające w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów. W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy. Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urządów. Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Terminy szkolenia:

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098