Planowanie i rozliczanie czasu pracy dla praktyków w 2024 roku

  1. Podstawowe definicje czasu pracy
  2. Najważniejsze zapisy w regulaminie pracy dotyczące czasu pracy
  3. Od kiedy naliczamy czas pracy w zakładzie pracy
  4. Czy podpis na liście obecności zaliczany jest do już jako czas pracy
  5. przepisy wewnątrzzakładowe o czasie pracy – wybór zasad do stosowania w firmie, zasady wprowadzania i dokonywania zmian (regulamin pracy, obwieszczenie, indywidualne porozumienia itp.)
  6. kiedy rozkład czasu pracy ustalony w regulaminie znosi obowiązek tworzenia grafików czasu pracy
  7. aktywności zawodowe pracownika zaliczalne i niezaliczalne do czasu pracy – najważniejsze reguły i wyjątki
  8. Doba pracownicza
  9. doba pracownicza a doba astrologiczna
  10. planowanie pracy dwukrotnie w tej samej dobie pracowniczej
  11. nadgodziny a doba pracownicza
  12. doba pracownicza a limit godzin do przepracowania
  13. odpoczynek dobowy a równoważenie odpoczynku dobowego – stanowisko PIP
  14. Przekroczenie normy dobowej, a brak konieczności wypłacania nadgodzin.
  15. Ruchome rozkłady czasu pracy – jak prawidłowo wprowadzić i uniknąć wykroczeń za naruszenie doby pracowniczej?
  16. Ustalanie grafików dla ruchomego rozkładu czasu pracy - przykłady
  17. Odpoczynki dobowe w grafikach czasu pracy
  18. Tydzień
  19. zasady planowania czasu pracy w tygodniu
  20. zasada przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy a rekompensata nadgodzin
  21. od kiedy liczymy tydzień w zakładzie pracy
  22. tydzień pracy a pracownik zatrudniony w połowie tygodnia lub w połowie okresu rozliczeniowego czasu pracy
  23. odpoczynki tygodniowe czy należy zawsze udzielić odpoczynku 35 godzin
  24. odpoczynek tygodniowy w różnych systemach czasu pracy
  25. jakie są najczęściej popełniane błędy przy planowaniu odpoczynków tygodniowych
  26. przeciętnie pięciodniowy tydzień pracy
  27. Okres rozliczeniowy czasu pracy
  28. zasady wprowadzania okresu rozliczeniowego czasu pracy
  29. od czego jest uzależniona długość okresu rozliczeniowego czasu pracy
  30. planowanie czasem pracy w okresie rozliczeniowym?
  31. naruszenie przeciętnie pięciodniowy tydzień pracy planując grafik
  32. dni wolne za pracę w soboty i niedziele w okresie rozliczeniowym, a kiedy można to zgodnie z prawem zrobić w kolejnych okresach..
  33. Ustalanie początkowych i końcowych dat obowiązywania okresu rozliczeniowego.
  34. Wady i zalety długich okresów rozliczeniowych przy planowaniu czasu pracy.
  35. Ustalenie najkorzystniejszych okresów rozliczeniowych czasu pracy uczestników szkolenia.
  36. Obliczanie limitu godzin nadliczbowych w okresie rozliczeniowym.
  37. Planowanie czasu pracy
  38. wymiar czasu pracy w okresie rozliczeniowym, w tym wymiar indywidualny pracownika (uzależnionego od nieobecności w pracy) – ilość godzin do dyspozycji pracodawcy na
  39. dostępne warianty sposobów organizowania czasu (omówienie systemów czasu pracy)
  40. okres rozliczeniowy czasu pracy – dopuszczalne warianty, kryteria wyboru, wymagania formalne do wprowadzenia
  41. indywidualne rozkłady (harmonogramy, grafiki) – uwarunkowania ich stosowania
  42. elastyczna organizacja czasu pracy:
  43. rozkład dopuszczający zatrudnianie przed upływem 24 godzin od rozpoczęcia pracy dnia poprzedniego – dopuszczalność stosowania, zasady korzystania
  44. ruchomy rozkład czasu pracy
  45. kiedy i dla jakich pracowników można wprowadzić ruchomą organizację czasu pracy
  46. jakie są procedury wprowadzania ruchomej organizacji czasu pracy
  47. rozkłady indywidualne.
  48. ile godzin minimalnie oraz maksymalnie w danej dobie można zaplanować pracownikowi w zależności od stosowanego systemu czasu pracy
  49. ile godzin w tygodniu można zaplanować pracownikowi do przepracowania w zależności od stosowanego systemu czasu pracy i okresu rozliczeniowego
  50. kiedy i na jakich zasadach można planować pracownikowi więcej niż 40 godzin pracy w tygodniu
  51. ograniczenia przy planowaniu pracy na różne godziny w poszczególnych dniach
  52. zasady ustalania prawidłowych rozkładów i skutki błędów popełnianych na etapie planowania
  53. jak ustalić wymiar czasu pracy dla pracowników w poszczególnych okresach rozliczeniowych
  54. ile godzin maksymalnie i minimalnie można zaplanować pracownikowi do przepracowania w poszczególnych miesiącach w zależności od długości stosowanego okresu rozliczeniowego
  55. jaki wpływ na liczbę godzin do przepracowania mają święta przypadające w różnych dniach tygodnia
  56. dopuszczalność zmian w rozkładach w trakcie okresu rozliczeniowego a praca poza rozkładem (zasady rozliczania)
  57. ewidencjonowanie rozbieżności między rozkładem a realizacją dla prawidłowego rozliczenia pracownika
  58. Czy pracownik kadr odpowiada za ewidencje czasu pracy, czy kierownik? Kogo ukarze PIP za błędne sporządzanie ewidencji czasu pracy?
  59. Konieczność ewidencjonowania godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy – czy również dla pracowników o stałym rozkładzie czasu pracy?
  60. Czy pracownikom zarządzającym i kierownikom ewidencjonować godziny nadliczbowe?
  61. Czy jest coś takiego jak nienormowany czas pracy?
  62. Konieczność wskazywana, z jakiego tytułu pracownik otrzymał dzień wolny, nawet gdy jest to sobota lub niedziela.
  63. Konieczność wskazywania przy urlopach wypoczynkowych i chorobach liczby godzin nieobecności.
  64. Czy pracownik musi podpisać kartę ewidencji czasu pracy?
  65. Rozliczanie czasu pracy pracownika:
  66. rozliczanie czasu pracy oraz ustalanie prawa pracownika do ewentualnych świadczeń dodatkowych (wynagrodzenie za godziny nadliczbowe, dodatki za pracę w porze nocnej, w niedziele i święta)
  67. zasady rekompensowania pracy w godzinach nadliczbowych czasem wolnym a okres rozliczeniowy czasu pracy – zasady prawidłowego rozliczania
  68. rozliczanie nadgodzin w różnych systemach czasu pracy
  69. rekompensowanie pracy w dniach zaplanowanych jako dni wolne – zasady i najczęstsze błędy
  70. czas pracy w podróży służbowej – czas podróży a czas pracy, zasady ustalania i ewidencjonowania
  71. podróż służbowa w dniu wolnym od pracy
  72. jak i dlaczego nieprawidłowo określone w umowie o pracę miejsce pracy nie ma wpływu na pojmowanie podróży służbowej
  73. najczęstsze błędy popełniane na etapie rozliczania czasu pracy i ich skutki
  74. Wyjścia prywatne – a czas pracy pracownika
  75. Legalne odrabianie wyjść osobistych pracowników.
  76. Planowanie wyjść osobistych w grafiku – czy to prawidłowe?
  77. Ewidencja czasu pracy w zakresie wyjść osobistych.
  78. Odliczanie wyjść osobistych z urlopu wypoczynkowego – czy to legalne?
  79. Wymogi formalne dla wyjścia osobistego.
  80. Wyjścia prywatne pracowników niepełnosprawnych.
  81. Czy pracownik może nadpracować godziny, aby następnie móc wyjść prywatnie?
  82. Czy pracownik może odpracować nadgodziny przed rozpoczęciem pracy.
  83. Odpowiedzialność za naruszanie przepisów o czasie pracy:
  84. odpowiedzialność porządkowa pracownika za niepodporządkowanie się regułom organizacyjnym w zakładzie
  85. odpowiedzialność wykroczeniowa pracodawcy (zasady, forma i tryb wymierzania kary, jej wysokość i możliwość odwołania)

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu
avatar checked-mark

Kalina Kaczmarek

Ekspert prawa pracy

Dodaj opinię Kadrowo-płacowe Czas pracy

Ekspert prawa pracy z 17-letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo - szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pr…
Ekspert prawa pracy z 17-letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo - szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy, a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji.
Zobacz pełny opis Schowaj pełny opis

Powiadom o dostępnych terminach

Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098