Spedycja i transport morski – konosament, kontenery, koszty transportu morskiego

  1. Rola spedytora w organizacji transportu morskiego

  2. istota umowy spedycji, prawa i obowiązki spedytora

  3. różnica miedzy umową spedycji a umową przewozu
  4. „instrukcja wysyłkowa”, doradztwo, ważne obowiązki spedytora
  5. kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik i dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie
  6. wynagrodzenie spedytora to „prowizja spedytorska”, nie „za przewóz” czy „za transport”
  7. obowiązek spedytora rozliczenia się ze zlecenia i ujawnienie wynagrodzenia przewoźnika

  8. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim

  9. jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską

  10. przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski
  11. wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper
  12. agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
  13. żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe
  14. przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi" (przewozy drobnicowe - LCL)
  15. problem „rolowania” kontenerów

  16. Konosament i inne dokumenty

  17. wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówienie poszczególnych rubryk)

  18. rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board, received for shipment), konosament multimodalny
  19. Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament
  20. rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe)
  21. prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów

  22. Koszty transportu morskiego

  23. koszty transportu w żegludze liniowej

  24. stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne koszty portowe, THC, demurrage, detention, storage, inne

  25. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie

  26. przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania

  27. ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
  28. awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average)
  29. ubezpieczenie ładunku, czyli CARGO
  30. reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona

  31. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi

Cena i Faktura

Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.

Cena zawiera

  • Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia

Faktura

  • Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
  • Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.

Proces organizacji szkolenia

  • Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
  • Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
  • Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
  • dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
  • wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
  • Po szkoleniu zostaje wysyłana:
  • faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
  • certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach

Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.

Certyfikat uczestnictwa zawiera:

  • Ilość godzin szkolenia
  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Datę szkolenia
  • Temat szkolenia
  • Numer certyfikatu
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Terminy szkolenia:

Co oferujemy?

  • Płatność do 14 dni po szkoleniu
  • Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
  • Dostęp do szkolenia online
  • Profesjonalnie przygotowane szkolenie
  • Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
  • Autorskie materiały szkoleniowe

Wioletta Konieczka

Menedżer ds. Szkoleń

Numer telefonu
531 304 098