Spedycja i transport morski – konosament, kontenery, koszty transportu morskiego
-
Rola spedytora w organizacji transportu morskiego
-
istota umowy spedycji, prawa i obowiązki spedytora
- różnica miedzy umową spedycji a umową przewozu
- „instrukcja wysyłkowa”, doradztwo, ważne obowiązki spedytora
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik i dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie
- wynagrodzenie spedytora to „prowizja spedytorska”, nie „za przewóz” czy „za transport”
-
obowiązek spedytora rozliczenia się ze zlecenia i ujawnienie wynagrodzenia przewoźnika
-
Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
-
jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską
- przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski
- wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper
- agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
- żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe
- przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi" (przewozy drobnicowe - LCL)
-
problem „rolowania” kontenerów
-
Konosament i inne dokumenty
-
wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówienie poszczególnych rubryk)
- rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board, received for shipment), konosament multimodalny
- Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament
- rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe)
-
prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów
-
Koszty transportu morskiego
-
koszty transportu w żegludze liniowej
-
stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne koszty portowe, THC, demurrage, detention, storage, inne
-
Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie
-
przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania
- ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
- awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average)
- ubezpieczenie ładunku, czyli CARGO
-
reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona
-
Podsumowanie, pytania i odpowiedzi
Cena i Faktura
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Terminy szkolenia:
-
25 czerwca 2025 r. (Środa) — Online
godz. 10:00 - 16:00
890zł + 23% VAT / os.
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe