Sygnaliści - Ochrona sygnalistów w 2024 roku – wzory, procedury i zarządzenia
- Każdy uczestnik szkolenia „Ochrona sygnalistów” otrzyma:
- wzór rejestru zgłoszeń nieprawidłowości
- wzór upoważnienia RODO
- wzór komunikatu dla pracowników
- wzory protokołów odbioru
- wzór oświadczenia o zapoznaniu się z procedurami wprowadzenia procedur sygnalisty
- Spełnione wymagania Dyrektywy 2019/1937, Ustawy o ochronie sygnalistów oraz RODO
- Kim jest sygnalista w zakładzie pracy i czym się zajmuje?
- Kto może być sygnalistą – Nowa dyrektywa unijna chroni sygnalistów
- Kto i jak jest chroniony w obliczu nowej dyrektywy Parlamentu Europejskiego?
- Kiedy pracodawca musi wprowadzić procedury ochrony sygnalistów w zakładzie pracy?
- Pracodawca zatrudniający poniżej 50 pracowników a obowiązek ochrony sygnalisty
- W jaki sposób liczymy 50 pracowników liczba osób zatrudnionych czy w przeliczeniu na pełne etaty
- Czy do liczby zatrudnionych osób wliczane są osoby zatrudnione na umowach cywilnoprawnych
- Czy do liczby zatrudnionych osób wliczane są osoby zatrudnione na umowach cywilnoprawnych
- Odpowiedzialność pracodawcy za niewdrożenie ochrony sygnalistów w zakładzie pracy
- Jakie obowiązki ma pracodawca wobec zmian w sposobie zgłaszania nieprawidłowości?
- Generowanie procedury na określonych przez Użytkownika warunkach oraz wdrożenie jej w systemie zgłoszeń
- Kanały zgłaszania nieprawidłowości
- Kanał wewnętrzny
- Kanał zewnętrzny
- Ujawnienie publiczne
- Wewnętrzne kanały zgłoszenia i działania następcze
- Procedury ogólne
- Regulamin zgłoszeń nieprawidłowości
- Czy należy uaktualnić Regulamin pracy
- Czy pracodawca jest zobowiązany konsultować wprowadzenie zmian ze związkami zawodowymi
- W jakim Terminie wchodzi w życie procedura zgłoszeń wewnętrznych
- Czy oświadczenie o zapoznaniu z procedurą przechowywać w aktach osobowych
- Ochrona osób dokonujących zgłoszeń, a także osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia oraz osób powiązanych ze zgłaszającym.
- Zapisy obligatoryjne a fakultatywne w procedurach wewnątrzzakładowych pracodawcy
- Prawidłowe wyznaczenie osób przyjmujących zgłoszenia w organizacji.
- Okres rozpatrywania zgłoszeń w procedurze
- Efektywny proces zgłaszania naruszeń w organizacji.
- Jakie zapisy procedury rozpatrywania zgłoszeń są najważniejsze i powinny się znaleźć w procedurze
- Rozszerzenie katalogu spraw, które mogą być przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego o tematykę naruszeń regulaminów wewnętrznych, czasu pracy, mobbingu itp.
- Zgłoszenie poufne a zgłoszenie anonimowe
- Zgłaszanie nieprawidłowości oraz działania następcze z zachowaniem poufności danych
- Spersonalizowany, w pełni bezpieczny i intuicyjny system obsługi zgłoszeń i naruszeń
- Ochrona sygnalistów
- ile mamy czasu na potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia?
- Jakie mamy obowiązki w związku z przyjęciem zgłoszenia?
- Zakaz działań odwetowych na osobach dokonujących zgłoszeń.
- Zakaz działań odwetowych
- Rodzaje działań odwetowych
- Środki ochrony sygnalistów przed działaniami odwetowymi
- Odpowiedzialność sygnalistów
- Odpowiedzialność administracyjna, cywilna, karna, dyscyplinarna
- Wyłączenie odpowiedzialności sygnalisty
- Zagadnienia inne
- Kto odpowiada za prowadzenie rejestru zgłoszeń
- Jak długo przetwarzamy dane z rejestru
- Dodatkowe upoważnienia od administratora do przetwarzania danych osobowych w związku z organizacją procedury zgłoszeń wewnętrznych
- Klauzula RODO – dodatkowa w związku z zapewnieniem wewnętrznego kanału zgłoszeń
Cena i Faktura
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat po zrealizowanym szkoleniu

Kalina Kaczmarek
Ekspert prawa pracy
Ekspert prawa pracy z 17-letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo - szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pr…
Ekspert prawa pracy z 17-letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo - szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy, a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji.
Zobacz pełny opis
Schowaj pełny opis
Powiadom o dostępnych terminach
Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- 48h dostęp do nagrania po szkoleniu
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe