Transport drogowy krajowy i międzynarodowy – umowy, ubezpieczenia, dochodzenie roszczeń (Prawo przewozowe, Konwencja CMR)
-
Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora
-
czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
- zakres odpowiedzialności spedytora
- najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji, uwaga na „dziwne klauzule” i kary umowne (omówienie przypadków)
- skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
- czego klient ma prawo wymagać od spedytora, a czego raczej nie
- czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi
- instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora
- reklamacje z tytułu umowy spedycji, kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik
-
problem fałszywych przewoźników i podwykonawców – procedury zaradcze
-
Omówienie proponowanych zmian w ustawie o transporcie drogowym istotne dla nadawców, spedytorów, logistyków
-
zakaz zlecania przewozu krajowego, międzynarodowego, kabotażowego podmiotom nieposiadającym zezwolenia/licencji na takie przewozy
- spedytor, nadawca, podwykonawca ma obowiązek sprawdzenia uprawnień przewoźnika i posiadania u siebie kopi stosownych zezwoleń, uprawnień, licencji przewoźnika (okres przechowania 5 lat)
- obowiązek przekazania przewoźnikowi (musi nim dysponować kierowca) potwierdzenia zlecenia transportowego, aby organy kontrolne mogły ustalić kto zlecił transport
-
wysokie kary
- za zlecenie przewozu podmiotowi nieuprawnionemu 200 000 zł
- za brak przekazania przewoźnikowi „potwierdzenia zlecenie transportowego” 1500 zł
- za brak archiwizacji dokumentów 100 000 zł
- suma kar podczas jednej kontroli u nadawcy, spedytora, podwykonawcy do 1 000 000 zł
-
Ubezpieczenia
-
OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika, a nie ładunek
- można mieć rację, ale nie mieć pieniędzy
- zakres ubezpieczenia CARGO
- czy CARGO zapłaci, gdy przewoźnik odpowiada za szkodę
-
co obowiązkowo należy sprawdzić w ubezpieczeniu przewoźnika (a z reguły tego nie robi)
-
Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów w transporcie krajowym i międzynarodowym (Prawo przewozowe, Konwencja CMR)
-
podstawy prawne
- zakres odpowiedzialności przewoźnika
- ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
- przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
- niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron), np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej
- kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe – podstawy prawne
- umowa to podstawa, a list przewozowy jest dowodem tej umowy
- najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych
- zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych
- najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych
- postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca
-
procedury reklamacyjne: Konwencja CMR, Prawo przewozowe (znaczące różnice)
-
Pytania, dyskusja, podsumowanie szkolenia
Cena i Faktura
Zapłata przelewem na konto następuje do 14 dni po szkoleniu.
Cena zawiera
- Dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Imienny certyfikaty ukończenia szkolenia
Faktura
- Faktura za udział w szkoleniu zostanie wysłana do Państwa po zajęciach mailem w formacie PDF lub listownie
- Płatności należy dokonać przelewem do 14 dni po szkoleniu.
Proces organizacji szkolenia
- Uczestnik zgłasza się na szkolenie poprzez zgłoszenie online, telefonicznie 531 304 098 lub poprzez kartę zgłoszeniową.
- Uczestnik otrzymuje potwierdzenie o zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie.
- Dzień przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na wskazany adres e-mail:
- dostęp do webinaru w formie zaproszenia z linkiem
- wskazówki techniczne oraz informacje o szkoleniu
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Uczestnik przed zajęciami loguje się do platformy szkoleniowej poprzez link z zaproszenia.
- Po szkoleniu zostaje wysyłana:
- faktura z terminem płatności do 14 dni po szkoleniu
- certyfikat uczestnictwa emailem (na życzenie pocztą tradycyjna) po zakończonych zajęciach
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat po szkoleniu.
Certyfikat uczestnictwa zawiera:
- Ilość godzin szkolenia
- Imię i nazwisko uczestnika
- Datę szkolenia
- Temat szkolenia
- Numer certyfikatu


Piotr Paszek
Doradca podatkowy, Prawnik
Powiadom o dostępnych terminach
Jeżeli interesuje Cię ten temat daj nam znać, a my wyślemy Ci przypomnienie gdy szkolenie z tej tematyki ponownie znajdzie się w naszej ofercie!
Co oferujemy?
- Płatność do 14 dni po szkoleniu
- Imienny certyfikat dla uczestników zawierający informację o ilości godzin szkolenia
- Dostęp do szkolenia online
- Profesjonalnie przygotowane szkolenie
- Możliwość zadawania pytań wykładowcy na chatcie
- Autorskie materiały szkoleniowe